پرداختی پزشکان در سیستم دولتی چندین ماه عقب است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حسینعلی شهریاری با اشاره به انتقاد سازمان نظام پزشکی نسبت به عقب ماندن سرانه پزشک خانواده از تورم گفت: اگر بخواهیم پزشکان عمومی را برای اجرای پزشک خانواده جذب کنیم که قانون برنامه پنجم و ششم بوده، باید دریافتی را به نحوی افزایش دهیم که پزشکان انگیزه داشته باشند و جذب شوند. در حال حاضر این پزشکان می‌توانند در بیرون و بخش آزاد درآمدهای بیشتری داشته باشند.دولت اگر به دنبال اجرای درست قانون است باید پرداخت های پزشکان را به موقع بدهد.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده‌ای که وجود دارد این است که متاسفانه زمانی که پزشکان وارد سیستم دولتی می‌شوند، می‌بینیم که پرداختی آنها 8 تا 12 ماه عقب است و این انتقاد به حقی بوده که سازمان نظام پزشکی داشته است.

شهریاری ادامه داد: دولت باید تضمین کند که اگر می‌خواهد قانون درست اجرا شود پس پرداختی‌ها نیز باید به موقع باشد، نمی‌توان خدمتی را امروز ارائه داد و یکسال بعد پول آن داده شود. به ویژه در این تغییر و تحولاتی که در ارزش پول اتفاق افتاده مثلا ارزش ریال ما بسیار کاهش یافته درحالی‌که سال قبل باید پول پزشکان را می‌دادند اما ندادند و حالا که یک سال گذشته یک دفعه ارزش پولی که دریافت می‌کند به یک سوم و یک چهارم رسیده است و این انصاف نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان در مورد اینکه حق‌الزحمه دستیاران پزشک خانواده شهری باید به طور مستقل از سوی سازمان‌های بیمه‌گر و از سرانه پزشک خانواده منفک شود خاطر نشان کرد: باید راه‌کاری پیدا شود که اینها به طور منظم بتوانند دریافتی داشته باشند اما قطعا باید با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان باشد چراکه بیمه سلامت نیز در مجموعه وزارت بهداشت است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.