قیمت دستگاه‌ها و تجهیزات تصویربرداری حدود ۴ برابر شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، منصور مدانلو، اظهار داشت: این کنگره همزمان با سی‌وپنجمین کنگره رادیولوژی ایران برگزار می‌شود و گردهمایی بزرگ رادیولوژیست‌ها، کارشناسان رادیولوژی، دستیاران و رشته‌های وابسته همچون پزشکی هسته‌ای و رادیوتراپی و فیزیک پزشکی است.

دبیر کنگره علوم پرتونگاری ادامه داد: این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته و بیش از حدود سه هزار شرکت‌کننده برگزار خواهد شد و جدیدترین دستاوردها و مباحث علمی در حوزه رادیولوژی و علوم پرتونگاری در آن مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

مدانلو در ارتباط با چالش‌های حوزه رادیولوژی و پرتونگاری گفت: اکثر دستگاه‌های جدید و سیستم‌های نوین تصویربرداری وارداتی بوده و تکنولوژی آن وابسته به خارج است و وضعیت اقتصادی، مباحث ارزی و تحریم‌ها سبب شده که در این حوزه با برخی از چالش‌ها و مشکلات روبرو شویم.

وی افزود: اینکه دشمنان ایران می‌گویند که حوزه پزشکی تحریم نیست دروغ محض است البته ما تلاش کرده‌ایم با بومی سازی و تولید داخلی و همچنین از طریق راه‌های جایگزین این کمبودها را جبران کنیم. ازجمله اینکه برخی از خریدهای این تجهیزات از قبل از تحریم‌ها انجام شده و برخی از مجوزها نیز از پیش گرفته شده است.

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری در مورد افزایش قیمت تجهیزات تصویربرداری گفت: به طور مثال دستگاهی که پیش از تحریم‌ها ۷ میلیارد تومان خریداری می‌شد اکنون به رقمی حدود ۳۰ میلیارد رسیده و می‌توان گفت که قیمت تجهیزات و دستگاه‌ها به حدود ۴ برابر رسیده است.

مدانلو اضافه کرد: متأسفانه برخی از بیمه‌ها برخی از خدمات تصویربرداری را پوشش نمی‌دهد و یا پرداخت‌های آنها به مراکز طولانی شده و با تأخیر همراه است که همه این مشکلات مراکز تصویربرداری را با ورشکستگی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ بیمارستان در تهران و حدود ۹۰۰ بیمارستان در کشور خدمات تصویربرداری به بیماران ارائه می‌کنند، طرح تحول نظام سلامت سبب کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه‌های مختلف از جمله تصویر برداری شد ولی متأسفانه بیمه‌ها به تعهد خود عمل نکرده و مراکز دولتی و خصوصی را با مشکل مواجه کردند که این مسئله در کنار افزایش قیمت‌های تجهیزات سبب شده که بسیاری از مراکز نتوانند تجهیزات و دستگاه‌های خود را به روز کنند.

به گزارش مهر سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران و هفدهمین کنگره علوم پرتو نگاری ایران با محورهای حفاظت در برابر اشعه، تصویربرداری در زنان و مامایی، تصویربرداری آنکولوژی، تصویربرداری دستگاه عصبی، تصویربرداری هیبرید ۳ تا ۶ اردیبهشت ۹۸ در مرکز همایش‌های بین المللیبرج میلاد برگزار می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.