تشخیص ۷۰ درصد بیماری ها به وسیله آزمایشگاه ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهزاد پوپک گفت: پس از بررسی وضعیت موجود با کارهای کارشناسی برای ۲۷ محور برنامه‌ریزی شد تا برای تمام جامعه آزمایشگاهیان در ایران در مدت زمان ۴ روز ارایه دهیم.

دبیر علمی کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی ادامه داد: به جنبه‌هایی توجه کردیم که دید علمی داشته باشد تا بتوانیم راهکارهایی مفیدی را ارایه دهیم، یکی از مباحث موضوع مسئولیت پذیری و تعهد اجتماعی است و باید در مقابل مردم مسئولیت‌پذیر باشیم، توجه به کیفیت موضوع مهمی است که در این کنگره به آن توجه شده است.

پوپک گفت: یکی از مشکلات ما بحث بیمه‌ها بوده که به همین دلیل یک محور تحت عنوان آزمایشگاه و بیمه در نظر گرفته شده تا با حضور مسئولان به بحث و تبادل نظر در جهت بهبود مشکلات برگزار شود. این اتفاق به بهبود کیفیت و خدمات بهتر منجر خواهد شد.

وی افزود: موضوع پیشرف‌های تکنولوژی و حفظ و استمرار خدمات آزمایشگاهی یکی دیگر از محورهاست؛ با توجه به تحریم‌ها به این نتیجه رسیدیم که این بخش ارایه شود؛ به دلیل اینکه ۷۰ درصد تشخیص بیماری‌ها توسط آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود.

دبیر علمی کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی اضافه کرد: کیت‌ها و تجهیزات استاندردها و کیفیت آنها در دوران تحریم باید مورد توجه قرار گیرد تا مردم مشکلی نداشته باشند. سم‌شناسی و آزمایشگاه یکی دیگر از موضوعات این کنگره است، ۱۶۳ سخنران در این کنگره حضور دارند که ۱۴ نفر مهمانان و متخصصان خارجی هستند.

پوپک ادامه داد: ۴۰ کارگاه علمی برای بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات آزمایشگاهیان در نظر گرفته شده است. مقالات رسیده به کنگره ۶۰۲ مقاله است و تعدادی به صورت سخنرانی و پوستر ارایه می‌شود.

به گزارش فارس وی در پایان اضافه کرد: با همکاری سازمان انتقال خون انتخاب بهترین بانک انتقال خون بیمارستانی در کنگره حکیم جرجانی صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.