نشانه‌های پارگی رباط شانه را بشناسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود حیدرنژاد، در آستانه برگزاری کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب کشور درباره پارگی رباط شانه اظهار کرد: پارگی رباط شانه معمولاً با نشانه‌هایی همچون درد شبانه شانه بروز می‌کند.

دبیر اجرایی کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب کشور ادامه داد: درد شانه این افراد معمولاً موقع خوابیدن شدیدتر می‌شود همچنین انجام کار سنگین و استفاده بیش از حد از شانه‌ها، حرکات مختلف می‌تواند سبب بروز این مشکل شود حتی ضعف رباط شانه‌ها، ورزش نکردن و سن بالا از دیگر دلایل ابتلاء به این بیماری است.

حیدرنژاد گفت: تشخیص پارگی رباط شانه توسط MRI صورت می‌گیرد، در گذشته برای درمان بیماران از روش‌های جراحی باز استفاده می‌شد در صورتی که امروزه بنابر آسیبی که صورت گرفته از روش‌های غیر تهاجمی و ارتروسکوپی استفاده می‌شود که در این روش‌ها نیاز به باز کردن شانه بیمار نیست و مشکلات مربوطه مفصل‌های اطراف و چسبندگی‌های شانه و…، را نیز رفع می‌کند.

وی افزود: همایش سه روزه تازه‌های تشخیص ارتوپدی و تروما از ۲۸ تا ۳۰ فروردین ۹۸ در یزد برگزار می‌شود که حدود ۲۰۰ نفر در این همایش شرکت دارند و ۶۳ سخنران درباره مطالب مختلف ارتوپدی، تروما و تازه‌های تشخیص به بحث و گفتگو می‌پردازند و پنل پرسش و پاسخ نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب و مرکز کشور، شامل استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر است. همچنین علاقه‌مندان سایر استان‌ها از جمله تهران و…، در صورت تمایل می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.