بیش از ۲ میلیون نفر از سرپرست‌های خانوار تحت پوشش بیمه روستائی قرار نگرفته‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدر علی عابدی از حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به همراه معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر به همراه معاون خود، معاون پارلمانی وزارت بهداشت و درمان، محمدرضا واعظ مهدوی ریاست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر به همراه معاونانش خبر داد و گفت: جلسه اول کمیسیون بهداشت و درمان استماع گزارش جمعیت هلال احمر در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت کمک به مردم استان‌های سیل زده، نحوه توزیع اقلام، نظارت بر کمک‌های مردمی و کمبود‌ها و مشکلات موجود بود.

وی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون بهداشت و درمان گفت: سید محمد بطحایی در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان توضیحاتی را  ارائه کرد، بسیاری از معلمان و فرهنگیانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند با مشکلات و معضلاتی رو به رو شده‌اند که طی این جلسه به وزیر آموزش و پروش منعکس شد. همچنین مقرر شد با توجه به مشکلاتی که بیمه تکمیلی برای فرهنگیان ایجاد کرده و باعث نارضایتی آنها شده، سریعا در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

عابدی با اعلام اینکه جلسه پایانی کمیسیون بهداشت با حضور صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در خصوص عملکرد و برنامه های سال جاری آن صندوق بود، گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، کشاورزان را در مناطق روستایی و شهری تحت پوشش قرار می‌دهد تا زمان بازنشستگی از مستمری برخوردار باشند. بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر تنها مستمری و بازنشستگی روستائیان و کشاورزان را پوشش می‌دهد چرا که روستائیان تحت پوشش درمانی بیمه سلامت روستایی قرار دارند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: بر اساس آمار‌های اعلامی از سوی واعظ مهدوی، ریاست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر تاکنون حدود 1 میلیون و 50 هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی روستائیان قرار گرفته اند که 900 هزار نفر آن کسانی هستند که بیمه‌شان را در سال جدید تمدید کردند و 150 هزار نفر  نیز در سال 97 اضافه شدند، از طرفی 2 میلیون و 20 هزار نفر از سرپرست‌های خانوار هنوز تحت پوشش بیمه روستائی قرار نگرفته اند، تلاش صندوق این است که با اطلاع رسانی و تشویق افراد باقی مانده را نیز تحت پوشش خود قرار دهد. نحوه بیمه شدن روستائیان به این صورت  است که 8 لایه درآمدی تعریف شده که کف آن 270 و سقف آن 900 هزار تومان،خواهد بود. افراد می‌توانند یکی از این لایه ها را انتخاب کنند،  بر این اساس 5 درصد مبلغ را بیمه گذار و 10 درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: جمع بندی جلسه امروز با رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر به این صورت بود که واعظ مهدوی تاکید داشت بیمه به سه دسته تقسیم می‌شود بیمه منازل، بیمه کشاورزی و بیمه بازنشستگی، البته بیمه چهارمی که بنده به آن اضافه می‌کنم بیمه درمانی سلامت است که باید به آن نیز توجه شود، بیمه افرادی که در روستا هستند باید بر اساس یک رویه و اصول مشخص باشد تا همه افراد از سیستم ارجاع به صورت برابر و مساوی بهره‌مند شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.