برگزاری هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیمان صالحی افزود: از میان مقالات دریافت شده در این کنگره ، 305 مقاله مربوط به محور کشاورزی و منابع طبیعی در بخش های اکولوژی، فرآوری اولیه پس از برداشت، اهلی کردن و اصلاح، بیو تکنولوژی، کشت و زارعت، فیزیولوژی گیاهی، مکانیزاسیون و تکنولوژی بذر است که بیشترین آمار ارائه مقالات در این کنگره را به خود اختصاص داده است.

دبیر علمی هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی ادامه داد: 230 مقاله نیز در محور داروسازی، پزشکی در بخش های طب سنتی، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی و فرمولاسیون و کنترل دریافت شده است، در محور صنعت واقتصاد هم 15مقاله در بخش های بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده های آنها، تولید فرآورده های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات کاربردی، نظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت و انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی ارائه شده است.

صالحی گفت: همچنین در محور علوم پایه 176 مقاله در بخش های گیاه شناسی، فتو شیمی، بیو شیمی ژنتیک، اثرات بیولوژیک و بیوتکنولوژی به دبیرخانه کنگره رسیده است.

وی افزود: در این کنگره دو روزه از میان 601 مقاله پذیرفته شده، 16 مقاله به صورت سخنرانی و 585 مقاله در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

دبیر علمی هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی با اشاره به این موضوع که هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی دارای امتیاز بازآموزی است و کنگره از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نیز مجوز برگزاری دارد، گفت: در این کنگره مهمانان خارجی نیز از کشورهای آلمان، یونان و لهستان حضور و سخنرانی خواهند داشت.

به گزارش ایرنا در کنار این کنگره که به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس درحال برگزاری است، نمایشگاه جانبی از محصولات داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی شرکت های دانش بنیان و خلاق باریج اسانس، انجمن تولید کنندگان داروها و فرآورده های گیاهان دارویی، پژوهشکده گیاهان دارویی، مجتمع صنایع دینه ایران، شرکت دارویی زردبند، شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سها جیسا، کاوش آریان آزما، شرکن میم دارو، شرکت داروسازی نوتک فار و شرکت داروساز یاس دارو برپا شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.