دو عنصر مهم و اصلی در پوشش همگانی سلامت میزان بهره مندی از خدمات نظام سلامت و محافظت مالی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی در این خصوص گفت: پوشش همگانی سلامت در چشم انداز کلی نظام های سلامت دیده می شود به طوری که سازمان جهانی بهداشت نیز برای آن تعریف دارد و در کشور ما نیز در برنامه وزیر بهداشت به مجلس شورای اسلامی، برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی سلامت، به آن توجه شده است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: هر شخصی در هر جا که زندگی می کند، تمام خدمات سلامت را اعم از ارتقا، پیشگیری، درمان، توانبخشی و طب تسکینی "حتی خدمات قبل از مرگ" به صورت با کیفیت و بدون توجه به نژاد، جنس، سن و قومیت دریافت می کند و در پوشش همگانی سلامت، پنج نوع این خدمات بدون مخاطره و سختی مالی برای گیرنده خدمت در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به دو عنصر مهم و اصلی در پوشش همگانی سلامت، اظهار داشت: عنصر اول، میزان بهره مندی از خدمات نظام سلامت است که میانگین آن در دنیا، ۶۴ درصد است و در کشور ما کمی بیشتر از میانگین جهانی یعنی حدود ۶۵ درصد است، عنصر دوم نیز، محافظت مالی است که وضعیت کشور ما در این زمینه از متوسط دنیا پایین تر است.

حریرچی گفت: همه توجه ما به این امر معطوف است که هر حرکتی می کنیم باید توجه کنیم که آیا قشر کم درآمد و فقرا می توانند از آن بهره مند شوند یا نه و خدمات گفتاردرمانی نیز با توجه به وسعت و اهمیت آن، از این موضوع مستثنی نیست.

به گزارش وب‌دا هفدهمین همایش "گفتار درمانی ایران " به مدت سه روز به همت انجمن گفتاردرمانی ایران با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و اداره کل سلامت شهرداری تهران  و با حضور متخصصان، صاحبنظران، اعضای هیات علمی و دانشجویان رشته گفتاردرمانی و رشته های مرتبط با آن، در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.