فشارها به مردم نباید سبب کاهش شاخص‌های سلامت شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعيد نمكي در سفر به ژنو و حضور در هفتاد و دومين نشست مجمع جهاني سلامت، در ديدار با وزیر بهداشت كشور سوئيس در حاشيه اين نشست، ضمن قدردانی از دولت و ملت سوئیس بابت کمک های بشردوستانه به سیل زدگان کشورمان، اظهار كرد: از حسن نظر وزیر بهداشت سوئیس كمال تشكر را دارم، چراكه اولین ملاقات ايشان در این اجلاس، با هیات ایرانی مدعو، برگزار شد.

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای وزارت بهداشت کشورمان براي پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار، تصريح كرد: شايع ترين علل مرگ و میر در کشور را بیماری های غیرواگیردار، فشار خون و ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی تشكيل مي دهد كه در اين راستا، از روز گذشته کمپین ملي فشار خون را در سراسر كشور آغاز كرده ايم. همچنين، وزارت بهداشت ايران همچنین در تابستان سال جاري، راه اندازي و اجراي کمپین ملي دیابت را در دستور كار دارد.

 نمکی در بخش ديگري از سخنان خود در اين ديدار، درخصوص تحریم های یک جانبه آمریکا، بيان كرد: ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده و امیدوارم اروپا همانند گذشته، به روند همکاری با کشورمان تداوم بخشد.

وی از فعاليت کمیسیون مشترک در کشور ابراز خرسندي کرد و درخصوص شركت ایران در کمیسیون مشترک در اواسط سال جاری، برای ارتقای سطح روابط، ابراز امیدواری کرد.

وزير بهداشت ادامه داد: با برگزاری کمیسیون مشترک، مسیر راه اندازی کانال ویژه برای همکاری در زمینه تولید و واردات دارو و تجهیزات پزشکی با كشور سوئيس گشوده شده و همكاري ها توسعه پيدا خواهد كرد.راه اندازی این کانال مالی، سبب تداوم همکاری های خوب دو کشور می شود.

نمكي با اشاره به بخش هايي از سخنرانی وزیر بهداشت سوئیس مبنی بر کاهش ظلم و خشونت و گام برداشتن درجهت ارتقاي صلح جهاني، گفت: بايد مراقب باشيم تا فشارها به مردم، سبب کاهش شاخص های سلامت نشود.

وی ضمن قدرداني از نگاه انسان دوستانه وزیر بهداشت سوئیس، از وی برای سفر به ایران و بازديد از دستاوردهای بخش سلامت کشورمان دعوت كرده و در ادامه نيز سابقه همکاری هاي خوب كشور سوئیس با ایران در زمینه دارو را يادآور شد.

در ادامه آلن برسه، وزیر بهداشت كشور سوئیس گفت: مشتاقیم روابط دو کشور را ارتقا دهیم، باید بهترین مسیر را برای ارتباط پیدا کنیم، ملاقات سال گذشته با دکتر روحانی مایه افتخار بنده بود و روابط بین دو کشور بسیار خوب و دوستانه است.

وی ضمن قدرداني از از توافقات بین دو کشور، تصريح كرد: در شرایط فعلی که فشارهایي به ایران وارد شده، باید بررسی شود كه تا چه ميزاني مي توان اين همكاري ها را گسترش داد.

به گزارش وب‌دا وزیر بهداشت سوئیس در پایان اضافه کرد: ما از تجربیات ایران برای مبارزه با مواد مخدر استفاده می کنیم. وی همچنين، از ایران خواست تا به کمیته ای که به کشورهای آسیب پذیر منطقه آسیا در زمینه های بهداشتی، کمک مي كند، ملحق شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.