وزارت بهداشت مقصر اصلی خروج نخبگان فیزیوتراپی از کشور است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد‌علی محسنی بندپی، روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سومین کنگره بین المللی و سی‌امین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران که از ۲۲ تا ۲۴ خرداد ۹۸ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، افزود: با توجه به تغییر رویکرد بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر در جهان و ایران، لازم است که خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در کشور، بیش از پیش مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد.

رئیس سی امین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت مقصر اصلی خروج نخبگان فیزیوتراپی از کشور است، گفت: این موضوع ناشی از ضعف وزارت بهداشت است.

وی افزود: نظام درمان محور باید به نظام سلامت محور تغییر رویکرد بدهد. پدیده شیوع بیماری های غیر واگیر، زنگ خطر جدی برای نظام سلامت همه کشورها است.

بندپی با انتقاد از بیمه‌ها که خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند، گفت: پوشش بیمه‌ای خدمات فیزیوتراپی مربوط به چهار دهه قبل است. در حالی که امروزه شاهد گسترده‌تر شدن خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در جهان هستیم و ما باید این خدمات را تحت پوشش بیمه‌ها ببریم.

به گزارش مهر رئیس سی امین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در پایان با اشاره به شیوع اختلالات عضلانی اسکلتی، افزود: کمر درد و گردن درد از شایع‌ترین این اختلالات است که با توجه به استفاده روز افزون از تکنولوژی، شاهد پیشی گرفتن شیوع گردن درد از کمر درد هستیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.