متخصصان سرطان سینه با فقدان امکانات کافی برای درمان‌های جدید درگیر هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رستمی اظهار کرد: متخصصان سرطان سینه باید در حوزه روش‌های درمانی و دارویی این بیماری همواره اطلاعات خود را به روز کنند تا با علم استفاده از دستگاه‌های جدید مانند رادیوتراپی و به کارگیری روش‌های جدید جراحی سرطان سینه را به طور کامل آشنا باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: علی‌رغم اقدامات خوب محققان طی سالیان اخیر بحث غربالگری بیماریابی و تشخیص بیماری سرطان سینه به خوبی انجام نشده است و برنامه بیمار یابی بین زنان مستعد در سرطان سینه را در اختیار نداریم.

رستمی گفت: متاسفانه برخی از بیماران به روش‌های درمانی جدید سرطان دسترسی کافی ندارند، از سوی دیگر متخصصان سرطان سینه با کمبود و فقدان امکانات کافی برای درمان‌های جدید درگیر هستند.

وی افزود: متاسفانه روش‌های درمانی جدید دارویی اغلب گران هستند و این هزینه‌ها با وضعیت اقتصادی کشورهای در حال توسعه سازگاری ندارند، از سوی دیگر دولت و صندوق های بیمه گر امکان پوشش داروهای گران قیمت سرطان سینه را ندارند، معتقدم باید جایگاه درمان‌های جدید در حوزه سلامت کشور بررسی و مشخص شود.

این آنکولوژیست تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید شیوع سرطان و هزینه اثر بخشی آن مشخص شود تا بیماران نگرانی بابت تهیه داروی مورد نیاز خود در کشور نداشته باشند. هزینه داروهای جدید سرطان سینه باید بررسی شود تا هزینه‌های کمرشکن درمان باعث فقر خانواده‌ها نشود.

رستمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمینه مطالعات سرطان کشورمان جایگاه خوبی در منطقه دارد و رتبه علمی متخصصان داخلی بسیار خوب ارزیابی شده است و بیماران مبتلا به سرطان سینه همگی با توجه به امکانات و تجهیزات پزشکی و دانش متخصصان داخلی در ایران درمان می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: ایران در مقایسه با کشورهایی که منابع مالی و بودجه کافی برای تحقیق و پژوهش در زمینه انواع سرطان‌ها دارند از رتبه خوبی برخوردار نیست اما با توجه به مطالعات علمی کشور ما از نظر درمانی و تحقیقاتی وضعیت مناسبی دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.