در بخش‌ تجهیزات پزشکی ۱۰۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجید روحی، در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی ایران هلث، اظهار کرد: نمایشگاه ایران هلث با فراز و نشیب‌های همراه بوده است، اکنون تولید در کشور با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، این در حالی است که اگر به تولید نگاه اصولی، مستمر و برنامه ریزی شده شود، می‌توانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را به کمک آن حل کنیم.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی نقدینگی و مطالبات از دولت را یکی از مشکلات کشور در حوزه تجهیزات پزشکی دانست و افزود: شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی در نمایشگاه امسال حدود ۲۰ درصد رشد داشته‌اند، همچنین بین ۶ تا ۲۵ درصد هزینه‌ها در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، هزینه انتقال و تخصیص ارز است و این هزینه‌ها گاهی به ۳۰ درصد هم می‌رسد، البته باید برای حذف این هزینه‌ها سیستم‌ها و فرایندهای طاقت‌فرسا در بخش تخصیص و انتقال ارز حذف شود.

روحی گفت: ما باید در حوزه تجهیزات پزشکی نگاه همه شرکت‌های تولید کننده را لحاظ و در کنار صنعت دارو و غذا به تجهیزات پزشکی هم به شکل متمرکز نگاه کنیم، خوشبختانه در زمینه خریدهای متمرکز تجهیزات پزشکی با کمک هیئت امنای صرفه جویی ارزی به توافق‌هایی رسیده‌ایم.

به گزارش مهر وی در پایان با اشاره به شعار امسال نمایشگاه ایران هلث یادآور شد: ما در بسیاری از بخش‌ها به ویژه تجهیزات پزشکی ۱۰۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کنیم، همچنین می‌توانیم تولید افزون بر نیاز داخل را به کشورهای منطقه صادر کنیم.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی دارو و آزمایشگاهی «ایران هلث» تا ۲۲ خرداد ۹۸ در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.