مدیریت رفتار کودک در دندانپزشکی اهمیت بالایی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کتایون سالم در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره انجمن دندانپزشکی کودکان ایران اظهار کرد: ایجاد زمینه تبادل نظر میان پژوهشگران این رشته و ارائه تحقیقات علمی انجام شده از اهداف کنگره است که بخش مهمی از این هدف توسط پانل‌های ارائه پوستر و تحقیقات دستیاران اجرا می شود، همچنین آشنایی دندانپزشکان با تکنیک‌ها و فرآیندهای جدید در رشته دندانپزشکی کودکان از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران ادامه داد: دندانپزشکی کودکان یک رشته کلی‌نگر است و تمامی موارد مربوط با سلامت دهان کودک اعم از درمانهای ترمیمی، درمان عصب، حفظ فضا، ارتودنسی پیشگیری و کنترل و درمان ناهنجاریهای دندانی در مراحل اولیه ایجاد می‌شود، بنابراین توجه به آن ضرورت دارد.

وی افزود: برقراری ارتباط صحیح با کودک بر اساس اصول روانشناختی و ارتباط سلامت دهان با سلامت عمومی کودک در این کنگره مورد توجه است.

سالم گفت: در کنگره امسال تلاش شده تا با همکاری متخصصین رشته های مختلف، جدیدترین اطلاعات مبنی بر شواهد در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد، کنگره امسال، دندانپزشکی مبتنی بر شواهد است؛ بدین معنی که ترکیبی از علم و قضاوت بالینی و تجربه برای انجام درمان‌های مناسب، در اختیار مخاطبان قرارگیرد و امکان بحث و تبادل نظر بین دندانپزشکان کودکان و متخصصان رشته های مرتبط در یک فضای علمی فراهم آید.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و پوستر هجدهمین کنگره انجمن دندانپزشکی کودکان ایران تصریح کرد: مدیریت رفتار کودک در دندانپزشکی اهمیت بالایی دارد، با توجه به اینکه هر کودک دارای خصوصیات رفتاری و شخصیتی خاص خود است و بخصوص با توجه به مشکلاتی مانند ترس و اضطراب یا مشکلات رفتاری، دندانپزشکی کودکان نیز طیف وسیعی از روش‌های مدیریت رفتار را در بر دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: متخصصین این رشته با توجه به آموزش‌ها و تجاربی که در طی آموزش دراین دوره یافته اند، تکنیک‌های متنوعی از روش‌های کلامی مبتنی بر اصول روانشناسی تا انجام آرامبخشی و در نهایت بیهوشی عمومی را برای انجام درمان‌های مناسب در ضمن حفظ سلامت روان کودک بکار می‌برند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سالم در پایان اضافه کرد: انتخاب هر یک از این روش‌ها بر اساس صلاحدید دندانپزشک است و هدف نهایی آن انجام بهترین درمان توسط دندانپزشکانی است که حفظ سلامت دهان توام با سلامت روان کودک دغدغه آنان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.