ورود مباحث سلامت روان به کتاب درسی دانش‌آموزان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، گلایل اردلان اظهار کرد: در حوزه سلامت روان دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت بهداشت وارد عمل شده است و در گام اول اختلالات شایع در بین جوانان را ارزیابی می‌کند؛ یکی از علت‌های آسیب به خود در بین جوانان عوامل مختلفی مثل اضطراب و حتی افسردگی  است.
 
وی افزود: پس از انجام ارزیابی و تعیین وضعیت سلامت روح و روان فرد با انجام اقدامات تشخیصی به این نتیجه دست پیدا کنیم که جوان مد نظر در معرض آسیب  قرار دارد یا خیر، پس از شناسایی افراد افسرده و دارای مشکلات روانی این افراد به کارشناسان روانشناس مستقر در مراکز جامع خدمات سلامت ارجاع داده می‌شود.
 
رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت ادامه داد: اگر کارشناس روانشناس مستقر در پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت نتوانند مشکلات روحی و اختلالات روانی فرد را برطرف کنند با هماهنگی پزشک آموزش دیده مرحله دارو درمانی ویژه افراد آسیب دیده آغاز می‌شود.
 
اردلان گفت: در برخی از مواقع اگر مشکل روحی و روانی افراد به وسیله دارو برطرف نشود برای ادامه روند درمان به روانپزشک ارجاع داده می‌شود، آموزش مهارت‌های زندگی ازجمله کار‌های پیشگیرانه برای مقابله با هرگونه اختلالات روحی و روانی است و بر اساس نرم جهانی این آموزش‌ها باید از سنین پایین شروع شود.

 وی اظهار کرد: آموزش کنترل خشم، تصمیم‌گیری در زمان بحران و مهارت حل مسئله باید از دوران ابتدایی به کودکان داده شود، وزارت بهداشت در تعامل با آموزش و پرورش در برنامه‌های درسی مسائلی مانند کنترل خشم و آموزش مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی را مورد توجه قرار داده است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت علاوه بر توجه به سنین دانش آموزی برای دانشجویان هم برنامه‌هایی دارد، مشکلات دانشجویان در بسته خدمتی وزارت بهداشت ارزیابی می‌شود و به وسیله کارشناسان این حوزه راه حل‌های مناسب برای پیشگیری از آسیب‌های روحی به دانشجویان مستعد داده می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.