افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی نیازمند زیرساخت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی تاجرنیا در افتتاحیه دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان با اشاره به این که در آستانه مطرح‌شدن طرح افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی هستیم، بیان کرد: باید نسبت به این موضوع حساسیت زیادی داشته باشیم زیرا برای افزایش ظرفیت دانشجو به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز داریم که همین حال هم از امکانات لازم بی‌بهره هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران ادامه داد: به دلیل قانون ناهمگون تمام‌وقت جغرافیایی، در اکثر دانشکده‌های دندانپزشکی، عضو هیات علمی نداریم که بیشتر از 4 تا 5 سال سابقه کار داشته باشند و افراد متعهد ضریب کا مشغول تدریس هستند. 

وی افزود: امروزه بسیاری از دانشکده های دندانپزشکی پروتزهای دندانی حداکثر 3 تا 4 متخصص دارد و اساتید برخی دانشکده‌ها پروازی هستند. دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی هم برای بهبود وضع موجود تمام تلاش خود را می‌کند، اما این‌ها تبعات معجزه تبدیل یکباره 17 دانشکده دندانپزشکی به 64 دانشکده است، بنده از نمایندگان مجلس که طراح افزایش ظرفیت رشته‌های علوم‌پزشکی هستند ؛تعجب می‌کنم و مهم‌تر اینکه در بین آن‌ها افرادی از خود این جامعه هم حضور دارند.

تاجرنیا گفت: مجلس باید به نظرات کارشناسی توجه کند، تابه‌حال هزینه‌های زیادی برای رفتارهای غیر کارشناسی پرداخت کرده‌ایم که یک نمونه آن بخش عمده‌ای از بیمارستان‌های نیمه ساخت است که هزینه آن را مردم داده‌اند. آموزش پزشکی موضوع بسیار مهمی بوده و مسئله‌ای نیست که با یک طرح و لایحه و دستور به یک معضل تبدیل شود که روزی نتوانیم آن را حل کنیم. 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در پایان اضافه کرد: جامعه پزشکی همواره در کنار مردم و دلسوزترین قشر در میان سایر حرف و صنوف بوده است، ما با بیماران خودمان زندگی می‌کنیم و بهترین ارتباطات را با آن‌ها داریم و از آن جایی که جامعه پزشکی در 40 سال گذشته همواره مورد اعتماد مردم بوده ، حرکت زیرپوستی به دنبال تخریب این قشر است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.