ایران در زمینه درمان اختلالات ضربان قلب پیشرفت‌های خوبی داشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زهرا امکانجو در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق اظهار کرد: آخرین درمان‌ها و تحقیقات پزشکی در مورد اختلالات ضربان قلب و همچنین دارو‌های جدید در این زمینه، اعمال جراحی نوین و تجهیزات فناوری مورد نیاز برای درمان آریتمی‌های قلبی است.
 
رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران ادامه داد: ایران در زمینه درمان اختلالات ضربان قلب پیشرفت‌های خوبی داشته است، مراکز دانشگاهی و خصوصی در این زمینه موفقیت‌های زیادی داشتند؛ این موفقیت‌ها با کشور‌های پیشرفته برابری می‌کند و همه اقدامات نوین برای درمان آریتمی‌های قلب در کشور ما نیز انجام می‌شود.

وی افزود: اختلالات ضربان قلب شایع‌ترین بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می‌رود، فیبریلاسیون دهلیزی یکی دیگر از آریتمی‌های شایع قلب به شمار می‌رود که سن بالای ۷۵ سال، ابتلا به چاقی و فشار خون بالا یا اختلالات خواب سبب افزایش احتمال بروز این مشکل می‌شود، ما در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه درمان آریتمی‌های قلبی داشتیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان امکانجو در پایان اضافه کرد: برای پیشگیری از سکته مغزی در بیماران مبتلا به اختلالات ضربان قلب، تشخیص و درمان به موقع از طریق دارو‌های ضد انعقادی تولید داخل امکان پذیر است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.