حفظ و ارتقاء سلامتی کودکان از اولویت‌های نظام سلامت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی‌اکبر زینالو، صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری همایش بیماری‌های کودکان به اشتراک گذاشتن تجربیات استادان و تبادل نظر مطالب علمی متخصصان به دانشجویان است که در حوزه‌های تشخیصی، روش‌های پیشگیری و آزمایشگاهی مطالب علمی به بحث گذاشته می‌شود.

 رئیس سی‌ویکمین کنگره بیماری‌های کودکان ادامه داد: امروزه ۳۰ درصد از جمعیت کشورمان را کودکان تشکیل می‌دهند که حفظ و ارتقاء سلامتی آن‌ها یکی از اولویت‌های نظام سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود. یکی از اهداف برگزاری این همایش شناسایی راه‌های پیشگیری از بیماری‌های کودکان است.

وی افزود: در این همایش استادان ایرانی مقیم خارج از کشور شرکت می‌کنند، همچنین در حوزه‌های واکسیناسیون و تکنولوژی‌های روز دنیا سخنرانی و کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود. بیماری‌های تخصصی و فوق تخصصی کودکان، اختلالات متابولیک کودکان، بیماری‌های ژنتیک ارثی، فارماکولوژی بالینی، مسمومیت و حق بهداشت سلامت کودکان از جمله محور‌های همایش بیماری‌های کودکان است.

در ادامه رضا رئیس کرمی، مدیرگروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در سی‌ویکین همایش بیماری‌های کودکان  کارگاه‌های مختلف مانند واکسیناسیون و بیماری‌های تالاسمی به صورت پوستر ارائه می‌شود، تا به امروز ۳۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که بر اساس پیش‌بینی‌ها مقالات ارسالی تا روز برگزاری سی‌ویکمین کنگره بیماری‌های کودکان افزایش می‌یابد.

رضا شروین‌بدر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان، گفت: گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های آموزشی در حوزه محسوب می‌شود که این مرکز دارای ۱۱۰ عضو هیئت علمی است و در این کنگره در زمینه اختلالات پیشرفته و روش‌های جراحی کودکان بحث و تبادل نظر انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: امروزه اختلالات ژنتیکی در کودکان یکی از موضوعات مهم محسوب می‌شود که تشخیص به موقع باعث کاهش هزینه‌های تحمیلی بر حوزه سلامت و خانواده‌ها می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.