تاکنون  ۲۵۰ کودک مبتلا به سرطان با روش سلول‌های بنیادی نجات یافته اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شروین بدو در نشست خبری سی و یکمین کنگره بین المللی طب کودکان افزود: مرکز طبی کودکان قطب طب اطفال در ایران است و درمان های ارجاعی در این مرکز انجام می شود که بسیاری از آنها در هیچ بیمارستان دیگری در کشور امکانپذیر نیست.

رئیس مرکز طبی کودکان ادامه داد: از جمله روش های درمانی منحصر به فرد این مرکز در ایران، درمان به روش پیوند سلول های بنیادی است که از دو سال پیش شروع شده و تاکنون جان ۲۵۰ کودک که به بیماری های بدخیم سرطان و بیماری های خونی یا غیر خونی مبتلا بودند با این روش نجات پیدا کرده است.

وی افزود: پیوند کلیه کودکان نیز از جمله خدمات منحصر به فردی است که در این مرکز انجام می شود، لیست کودکان پشت نوبت پیوند کبد در این بیمارستان وجود دارد و با اعلام فرد دهنده از سوی وزارت بهداشت این پیوند انجام می شود و تاکنون هفت مورد پیوند کلیه کودکان را انجام داده ایم.

بدو گفت: پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان انجام می شود و به جز این بیمارستان این خدمت فقط در بیمارستان نمازی شیراز و یک بیمارستان در رشت انجام می شود. علاوه بر این مرکز طبی کودکان تنها بیمارستان کودکان است که در آن عمل پیوند قلب انجام می شود و سایر موارد پیوند قلب کودکان در کشور در بیمارستان های قلب انجام می شود و تاکنون حدود ۶۰ مورد پیوند قلب و آنژیوگرافی کودکان در این مرکز انجام شده است.

رئیس مرکز طبی کودکان تصریح کرد: علاوه بر آن انجام جراحی های میکروسکوپی مغز و اعصاب کودکان، جراحی های پیشرفته ارولوژی کودکان و همچین درمان بیماری های پیشرفته مغز و اعصاب کودکان از جمله صرع که برای کودکانی از دوردست ترین مناطق کشور انجام می شود از جمله خدمات فوق تخصصی است که در در مرکز طبی کودکان به عنوان قطب طب اطفال کشور انجام می شود.

وی اظهار کرد: این مرکز جزو محدود بیمارستان هایی در کشور است که امکان خارج کردن جسم خارجی را را از ریه یا سیستم گوارشی کودکان دارد و در مورد خارج کشور جسم خارجی از ریه فقط بیمارستان مسیح دانشوری به جز این مرکز چنین توانی را دارد، خدمات فوق تخصصی روماتولوژی کودکان فقط در ۶۰ کشور از ۱۹۳ کشور دنیا انجام می شود و این مرکز یکی از این مراکز است که در دنیا چنین توانی را دارد.

بدو ادامه داد: تخت های PICU که برای ارائه خدمات مراقبت های ویژه کودکان یک ماهه تا ۱۸ ساله انجام می شود نیز در کشور محدود است و فقط ۲۵۰ تخت  PICU در کشور داریم که ۶۰ تخت آن در مرکز طبی کودکان است.

به گزارش ایرنا رئیس مرکز طبی کودکان در پایان اضافه کرد: خدمات آزمایشگاه تشخیص طبی این بیمارستان نیز از نظر تعداد خدمات و کیفیت خدمات در کشور بی نظیر است و تنها مرکزی که در ایران  MRI کودکان دارد، مرکز طبی اطفال تهران است، ۱۰۰ درصد تختهای این بیمارستان در تمام طول سال اشغال است و قرار است خدمات سلول درمانی و خدمات آموزش های پیشگیرانه به خانواده ها نیز در این بیمارستان گسترش یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.