وضعیت ما در حوزه تجهیزات تصویربرداری مناسب است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسن هاشمی در مراسم اولین کنگره تازه‌های تصویربرداری زنان که در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های روتین و قابل استفاده تصویربرداری در کشور وجود دارد و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور برای تصویربرداری نیست.
 
مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: هرچند وضعیت ما در حوزه تجهیزات تصویربرداری مناسب است، اما به دلیل افزایش نرخ ارز در نگهداری تجهیزات و خرید دستگاه‌های به روز، دچار مشکلات فراوانی هستیم.
 
وی افزود: با توجه به شرایط موجود، تامین و نگهداری قطعات دستگاه‌های تصویربرداری بسیار پرهزینه است و دست اندرکاران باید برای رفع این مشکل اقدام اساسی به عمل آوردند، در حال حاضر دستگاه تصویربرداری پت سی. تی. اسکن پیشرفته در برخی شهر‌ها مانند تهران، کرج و مشهد در حال ارایه خدمت به بیماران است.
 
هاشمی به جایگاه خاص ام آر آی برای تشخیص ناهنجاری‌های احتمالی جنین اشاره کرد و گفت: با این روش تصویربرداری هم می‌توان سرطان‌های زنان را زودتر تشخیص داد، تشخیص مناسب دست اندازی سرطان به ارگان‌های مجاور از دیگر مزیت‌های این روش درمانی است که برای تشخیص صحیح بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه مهروز ملک،دانشیار رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی اولین کنگره تازه‌های تصویربرداری زنان گفت: ما موظف هستیم با پیشرفت در علم خود را جلو ببریم ؛ بنابراین در این کنگره به صورت تخصصی به بررسی تازه‌ترین روش‌های تصویربرداری و یافته‌ها در بیماران زنان و زایمان تصویربرداری نازایی، تصویربرداری سرطان‌های زنان، مادر و جنین تمرکز خواهد شد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: در این کنگره سعی شده است تا بهترین افرادی که تجربه و علم بالایی درزمینه‌های خاص دارند از تمام ایران دعوت شود تا این کنگره سطح علمی بسیار بالایی داشته باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.