برگزاری کارگاهی با موضوع چگونگی بازتاب خبرهای مربوط به خودکشی در رسانه‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کاظم ملکوتی درباره "همکاری جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی با وزارت بهداشت" اظهار داشت: وزارت بهداشت طرحی دارد که ارتقای برنامه ملی پیشگیری از خودکشی است و در تمام استان‌ها اجرا می‌شود. 

عضو هیأت مدیره جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ادامه داد: ما این طرح را نظارت و ارزشیابی کردیم و نتایج را به این وزارتخانه داده‌ایم؛ ضمن اینکه طرح دیگری داریم که پیگیری تلفنی موارد مربوط به خودکشی است که این پیگیری از طریق مراکز بهداشتی است و این جمعیت فقط  آن را مدیریت می‌کند. 

وی افزود: وظیفه ما به عنوان جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی، جلوگیری از اقدام به خودکشی توسط افراد است که این جلوگیری از طریق خطوط ارتباطی 123و 1480 و معرفی به سیستم‌های درمانی انجام شده و مانع اقدام مجدد فرد به خودکشی می‌شود. 

ملکوتی درباره "همکاری این جمعیت با سازمان‌های دیگر" گفت: سازمان بهزیستی از ما خواسته است به نیروهای آنها در مرکز 123،‌ آموزش‌های لازم در مواجهه با افراد در آستانه خودکشی بدهیم؛ ضمن اینکه قرار است کارگاهی را برای رسانه‌ها با موضوع چگونگی بازتاب خبرهای مربوط به خودکشی برگزار کنیم. 

به گزارش فارس این روان‌پزشک در پایان با اشاره به وضعیت اقدام به خودکشی در تهران اضافه کرد: در تهران 4 فوت در اثر خودکشی به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت به وقوع می‌پیوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.