داروهای شیمی درمانی و هورمون درمانی، با کمبود مواجه نیستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، منصور انصاری گفت: خوشبختانه در حال حاضر کمبود حادی در حوزه داروهای شیمی درمانی و هورمون درمانی نداریم و با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور و بخش خصوصی، تجهیزات رادیوتراپی مورد نیاز  نیز به شکل گسترده‌ای تامین می‌شود. 

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی ادامه داد: با وارد شدن شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد انگیزه برای آنان و با بومی سازی داروها و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه، وابستگی به خارج بسیار اندک شده است، این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی، ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: آخرین دستاوردهای علمی در زمینه درمان سرطان در رشته های مختلف آنکولوژی به ویژه تومورهایی همچون تومورهای پستان، سر و گردن، تومورهای دستگاه تناسلی زنان و مردان و تومورهای گوارش توسط این اساتید در کنگره ارائه خواهد شد.

انصاری گفت: تومور پستان از جمله تومورهای شایع است که در زنان به ویژه در سنین فعال بروز می‌یابد و  این امر اهمیت غربالگری "تشخیص زودهنگام" و درمان به موقع این سرطان را آشکار میسازد، روش‌های بروز درمان موضعی اعم از جراحی و رادیوتراپی و روش‌های سیستمی همچون شیمی درمانی و هورمون درمانی از جمله مباحثی است که با حضور اساتید در این کنگره مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی در خصوص اینکه آیا در حال حاضر بیماران مبتلا به سرطان با کمبود دارو مواجه‌اند تصریح کرد: ممکن است گاهی به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور دچار کمبود مقطعی داروهای سرطان شویم ولی خوشبختانه با بومی سازی این داروها روز به روز نیاز به خارج از کشور کمتر شده و بیماران با مشکلات کمتری روبه‌رو هستند.

به گزارش فارس وی در پایان درباره دستگاه‌های رادیوتراپی گفت: خوشبختانه با اقدامات موثر وزارت بهداشت و همکاری مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی به زودی بسیاری از شهرهای بزرگ کشور مجهز به دستگاه‌های رادیوتراپی پیشرفته می‌شوند و نیاز به سفر بیماران به شهرهای خیلی دور و استان‌های مجاور برای دستیابی به خدمات درمانی مناسب در حوزه سرطان را بسیار کاهش می‌دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.