ضرورت حمایت دولت و بیمه‌ها از ایمپلنت‌های مورد نیاز در جراحی بیماری‌های گوش
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود متصدی زرندی، صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری دومین کنگره اتولوژی، نورواوتولوژی و قاعده جمجمه، در هتل فردوسی تهران، گفت: هدف از برگزاری این کنگره، ارائه تازه ترین روش های درمان های دارویی و جراحی بیماری های گوش به همکاران است، بخشی از جدیدترین درمان ها استفاده از ایمپلنت ها و پروتزهای گوش است، استفاده از ایمپلنت ها در جراحی های گوش بسیار مهم است.

رئیس دومین کنگره اتولوژی، نورواوتولوژی و قاعده جمجمه با اشاره به جایگاه ایران در استفاده از درمان های جدید در رشته گوش، ادامه داد: در استفاده از پروتزها و ایمپلنت های گوش بسیار جلو هستیم اما هنوز نتوانسته ایم تولید کننده این تجهیزات باشیم و نیاز داریم همکاری بین رشته ای پزشکی و مهندسی برقرار شود تا حرکت ما شتاب بیشتری بگیرد.

وی بر ضرورت حمایت دولت و بیمه ها از درمان های جدید تاکید کرد و افزود: هزینه این قبیل جراحی ها گران است و می بایست، برای اینکه بیماران بتوانند از این نوع درمان ها استفاده کنند، این قبیل خدمات پیشرفته و روز دنیا، مورد حمایت قرار گیرد، زمان عمل و دخالت در جراحی با استفاده از این پروتزها، محدود است و در سن خاصی باید انجام شود. 

به گزارش مهر زرندی در پایان گفت: رشته گوش و حلق و بینی در ایران یک سر و گردن بالاتر از منطقه است، اگر می خواهیم در این رشته صاحب نام باقی بمانیم، می بایست بتوانیم با دانش روز دنیا جلو برویم، هزینه کاشت حلزون گوش ۱۰ هزار دلار است که البته سهم بیمار فقط ۶ میلیون تومان است و مابقی آن توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی بیماران، پرداخت می شود. اما، ایمپلنت های دیگر به طور کامل توسط بیمار هزینه می شود که خیلی گران است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.