اقتصاد داروسازی و فارماکو اپیدمیولوژی در کشور ما هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌ است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز در دومین کنگره فارماکواپیدمیولوژی، افزود: دسترسی به اطلاعات و تحلیل داده ها مبتنی بر شواهد، ایجاد عدالت، مقابله با فساد و شفافیت در جامعه چیزی است که امروز بیش از گذشته نیاز به آنها حس می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در فضای مجازی اطلاعات بدون تایید صحت به سرعت نشر پیدا می کند و ما باید ابزاری داشته باشیم که بتوانیم اطلاعات درست را مبنای خود قرار دهیم و بر اساس آن عمل کنیم، در خصوص استفاده از ظرفیت های علم فارماکولوژی اپیدمیولوژی به شدت احساس نیاز می‌کنیم، اقتصاد داروسازی و فارماکو اپیدمیولوژی در کشور ما هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌ است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تحریم های دارویی آمریکا افزود: وزارت خزانه داری آمریکا با ظاهری قانونی به بهانه کمک به ایران در حوزه دارو و غذا، آخرین روزنه ها را بسته و بانک هایی که نقل و انتقال ارز برای ورود دارو و مواد اولیه به ایران انجام می دهند را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش مهر شانه ساز در پایان اضافه کرد: توان صنعت داروسازی کشور به جایی رسیده است که تحریم‌ها خللی در روند درمان مردم ایجاد نمی‌کند و ما هیچ احساس خلا و نگرانی نداریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.