می‌توان مرگ سرطان را تا یک دهه آینده پیش بینی کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیام آزاده در حاشیه چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی در محل هتل المپیک تهران، به دستاوردهای دنیا در زمینه پیشرفت علم پزشکی اشاره کرد و افزود: پیشرفت یک دهه اخیر در زمینه درمان سرطان، قابل مقایسه با سال های قبل از آن نیست. مرگ سرطان را تا یک دهه آینده می توان از همین حالا پیش بینی کرد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: یک زمان از سرطان به عنوان بیماری مرگ آفرین یاد می شد، یک موقعی بود که سرطان پوست "ملانوم" برای انکولوژیست ها با سرشکستگی همراه بود، اما حالا مرگ بر اثر سرطان پوست معنی ندارد، درمان سرطان های ریه و کبد و...، نیز به خوبی پیشرفت کرده و امروز باید گفت که سرطان ها بزودی علاج پذیر خواهند شد.

به گزارش مهر وی در پایان افزود: پیشرفت های علم پزشکی در جهان نشان داده است که می توان امیدوار بود ظرف یک دهه آینده شاهد مرگ "سرطان" باشیم، امیدواریم کشور ما نیز بتواند در مسیر ساخت داروهای ایمونوتراپی به موفقیت برسد، با توجه به پیشرفت علم پزشکی در زمینه درمان سرطان ها، باید این بیماری را به عنوان یک بیماری ساده عفونی تلقی کرد که ظرف یک دهه آینده شاهد علاج بیماران مبتلا به سرطان خواهیم بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.