ایرانی‌ها ۳۰۰ میلیون دندان پوسیده دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی رضا زالی، روز سه شنبه در نوزدهمین کنگره انجمن علمی پروستودنتیست های ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های جدی در حوزه سلامت کشور، موضوع پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بیمه‌های پایه در کشور حداقل پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی را انجام می‌دهند، پیش بینی می‌شود ایرانی‌ها ۳۰۰ میلیون دندان پوسیده داشته باشند که اگر همه دندانپزشکان کشور به کار گرفته باشند، باز هم نمی‌توان اقدام مناسبی انجام داد، یکی از چالش‌های جدی در حوزه سلامت کشور، ذائقه غذایی ایرانی‌ها است که سهم زیادی در بروز مشکلات دندانی دارد. به طوری که بیش از اندازه شکر مصرف می‌کنیم.

 وی در پایان با اشاره به گران بودن خدمات دندانپزشکی برای مردم افزود: این گرانی به سبب عدم پوشش مناسب خدمات دندانپزشکی از سوی بیمه‌های پایه است. زیرا، تعرفه‌های دندانپزشکی در ایران، ارزان‌ترین تعرفه‌های دندانپزشکی است، در سال ۹۷، ۲۳ درصد از هزینه‌های سلامت که از جیب مردم پرداخت شده است، مربوط به خدمات دندانپزشکی بوده است.

در ادامه علی تاجرنیا رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در نوزدهمین کنگره انجمن علمی پروستودنتیست ‌های ایران اظهار داشت: به رغم همه مشکلاتی که جامعه را تحت تأثیر قرار داده است، اما استقبال از این کنگره نشان می‌دهد که هنوز امید در وجود ما زنده است و برای ساختن ایران آباد و سر بلند، به پیش خواهیم رفت.

وی اظهار کرد: در مقاطعی، عدم تدبیر و ناکارآمدی در سیستم اداره کشور، باعث شده با مشکلاتی در بخش‌های مختلف جامعه مواجه بودیم، اما دست از تلاش بر نخواهیم داشت تا شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم.

رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به نقش ممتاز جامعه دندانپزشکی کشور در خدمت به مردم گفت: در دو سال گذشته، اعتماد و انتظار مردم از دندانپزشکان افزایش یافته است که نشان می‌دهد جامعه دندانپزشکی، از جایگاه ممتازی در بین مردم برخوردار است.

تاجرنیا با انتقاد از عملکرد سازمان نظام پزشکی در حمایت از جایگاه جامعه پزشکی کشور افزود: متأسفانه سازمان نظام پزشکی، آن طور که باید و شاید نتوانسته نقش اصلی خود را ایفا کند.

به گزارش مهر وی در پایان اضافه کرد: با اشاره به موضوع مالیات و تعرفه پزشکی گفت: کشور و مردم در شرایط سخت و دشواری به سر می‌برند، اما می‌توان با اقدامات مناسب، از حجم مشکلات کاست، یکی از چالش‌های پیش رو در حوزه سلامت کشور، موضوع اقتصاد سلامت است که جامعه پزشکی و دندانپزشکی، با پرداخت سوبسید، به مردم خدمت می‌کنند. اما، در مقابل شاهد رفتارهایی در مواجهه با جامعه پزشکی هستیم که در شأن آنها نیست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.