انحلال سازمان برنامه و بودجه یکی از عوامل طولانی‌ شدن روند پروژه‌های درمانی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهروز بنیادی در مورد بی توجهی نسبت به پروژه‌های نیمه تمام حوزه درمان گفت: بر اساس آمار 600 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها با قیمت امروز نیاز به هزاران میلیارد بودجه وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام حوزه درمان از جمله پروژه‌هایی است که در سطوح مختلف با آنها روبرو هستیم و متاسفانه مشمول زمان شده‌اند، هر چند برخی پروژه‌های درمانی به دلیل عدم جانمایی و توزیع مناسب هنوز به سرانجام نرسیدند اما مهمترین علت کمبود بودجه و منابع مالی است.

وی افزود: البته در دوران احمدی‌نژاد سازمان برنامه و بودجه منحل شد و این بزرگترین اشتباه بود و هر چند در آن زمان برخی نسبت به انحلال سازمان خوشحال و بر این باور بودند که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌‌ها عملکرد بهتری خواهند داشت اما مشکلات زیادی دامنگیر کشور شد که یکی از آنها عدم تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام است.

بنیادی گفت: در واقع با احیای سازمان و برنامه و بودجه بسیاری از مسائلی که باید برای آنها ساختار جدیدی تعریف می‌شد زمان بر شدند و انحلال و احیای سازمان برنامه و بودجه زمان را از ما گرفت و منجر به چنین مشکلاتی شد که انتظار می‌رود برنامه و بودجه با همکاری بانک‌ها نسبت به تسریع در ساخت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه درمان اقدام کنند تا موجب بهبود خدمات‌رسانی به مردم شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1399 مجلس در پایان در مورد جانمایی نامناسب برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، گفت: با تشدید نظارت ها می توان چنین مشکلی را مدیریت کرد.

لازم به ذکر است سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی روزهای اخیر از بیمارستانی بازدید کرد که پس از 7 سال هنوز نیمه تمام مانده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.