۹۷ درصد مناطق ایران تحت پوشش زلزله قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید رضا خانکه در کنگره سلامت مردان با اشاره به اینکه آسیا ۴۵ درصد از کل حوادث در جهان را داراست، اظهار داشت: این در حالیست که ۸۵ درصد خسارات انسانی و مالی را این قاره متحمل می شود، در سیل امسال در کشور ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارات وارد شد؛ ضمن اینکه هر ۱۰ تا ۱۲ سال یک زلزله بزرگ در ایران روی می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا ادامه داد: اکنون ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند، از ۱۰ زلزله بزرگ در تاریخ جهان، یکی در ایران اتفاق افتاده است، زلزله بیشترین دغدغه مرگ و میر را داراست، سیل و خشکسالی بیشترین خسارت مادی را در بر دارد.

وی با اشاره به روند پیر شدن جمعیت ایران افزود: تا "سال ۲۱۰۰" ۹۹.۵ درصد جمعیت ایران شهر نشین خواهند شد.۹۷ درصد مناطق ایران تحت پوشش زلزله قرار دارد، تا "سال ۲۰۱۸" ۶۱ درصد حوادث در ایران سیل بوده است، در سیل اخیر امسال ۳۲۰۰ مصدوم شدند و ۸۵ نفر جان باخته داشتیم.

خنکه گفت: در سیل اخیر، ۶۷ درصد مرگ و میر مربوط به مردان بود، حوادث ترافیکی ۴۰ میلیارد دلار هزینه تحمیل می‌کند، مردان ۱۵ تا ۴۵ ساله بیشترین افراد آسیب دیده در حوادث ترافیکی هستند، ۱۵ هزار مرد در حوادث ترافیکی در سال معلول می‌شوند، در حوادث ترافیکی مردان بیشترین آسیب را می‌بینند.

به گزارش فارس رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا در پایان اضافه کرد: بروز حوادث به ویژه حوادث طبیعی در حال گسترش است، حوادث ترافیکی در ۲ سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است، داشتن دغدغه معاش و انجام حرکات قهرمانه در حوادث طبیعی عوامل مهم در آسیب دیدگی بیشتر مردان در حوادث طبیعی بیان کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.