اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت راه‌حل منطقی برای کاهش بار بیماری‌هاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در جلسه قدردانی از روسای شبکه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: در بحران کرونا مجموعه کادر بهداشتی کشور و دانشگاه کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش خلاقانه، تاثیر گذار و بی بدلیل کادر بهداشتی در ارتقا سلامت جامعه اظهار کرد: مجموعه بهداشتی دانشگاه در زمان شیوع کرونا، ضمن به نمایش گذاشتن نقش اثرگذار بهداشت در جامعه، فرصت استثنایی برای بازآفرینی و بازمهندسی این حوزه خصوصا در کلان شهر تهران را مهیا کرد.

وی با تاکید بر اهمیت بازنگری فعالیت‌های بهداشتی، ضرورت تقویت ساختارهای این حوزه را خواستار شد و افزود: اقدامات عمرانی، نقشه آمایشی، مولفه‌های جمعیتی و جغرافیایی حوزه بهداشت نیازمند بازنگری و تغییر ساختار است به شکلی که از سیستم سنتی به مدرن تبدیل شود.

زالی اهمیت تقویت نیروی انسانی در حوزه بهداشت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری الگوی نیروی انسانی در حوزه بهداشت باید به لحاظ کمی و کیفی، در راستای اهداف سلامت تقویت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این جلسه ضرورت تقویت شبکه‌های بهداشتی کشور و اجرای پروتکل‌های سخت‌گیرانه در انجام مناسک و مراسم مذهبی را در دستور کار قرار دادند.

وی جایگاه ممتاز حوزه بهداشت در کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت راه‌حل منطقی برای کاهش بار بیماری‌هاست، به شکلی که اگر چنانچه این طرح در شرایط بحرانی همانند کرونا به شکل کامل‌تری اجرا می‌شد چهره این ویروس متفاوت‌تر بود.

زالی پیگیری جدی‌تر طرح های بهداشتی را خواستار شد و در ادامه اقدامات جهادی کادر بهداشتی در زمینه پیشگیری، غربالگری و درمان کرونا را شایسته تقدیر دانست و گفت: در سایه تلخ کرونا، جهش چشمگیر و فعالیت‌های حوزه بهداشتی به نقطه استثنایی خود رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم اندیشی معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران را برای بررسی نحوه تعامل بیشتر با شهرداری‌ها، استفاده از همکاری گروه‌های جهادی و بسیج و همچنین فعالیت‌های داوطلبین سلامت را با هدف ریشه‌کنی کرونا خواستار شد.

وی آسیب‌شناسی مشاغل، فعالیت کارگاه‌ها و کارخانجات را در زمان پاندمی کرونا مورد تاکید قرار داد و به ۳۸ هزار بازدید میدانی بهداشتی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اشاره کرد.

همچنین ایاد بهادری منفرد  معاون امور بهداشتی دانشگاه در بخش دیگری از نشست بر ضرورت یکسان‌سازی توزیع منابع اشاره کرد و درباره تفاهم نامه بودجه‌ای سال ۹۹ و نحوه پیگیری مطالبات پرسنل و کارشناسان کادر بهداشتی توضیح داد.

وی ضمن قدردانی از تلاش کارشناسان حوزه بهداشت در راستای غربالگری بیماری کرونا گفت: ادامه اجرای طرح غربالگری با گسترش تست‌های تشخیصی و شناسایی موارد مشکوک ضروری است و می‌تواند نقش عمده‌ای در حفظ سلامت مردم ایفا کند. 

به گزارش ایسنا جلسه قدردانی از روسای شبکه‌های بهداشتی دانشگاه با حضور دکتر محمود خدادوست - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر سیدهادی میرهاشمی - معاون درمان، دکتر محمد حیدریان مقدم - مشاور عالی رییس دانشگاه و روسای شبکه‌های بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.