فاصله بین تعرفه واقعی و تعرفه ابلاغی وزارت بهداشت ۳ عارضه مهم در پی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ظفرقندی، در خصوص بررسی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی اظهار کرد: از لحاظ الزامات قانونی و وظایف ذاتی دبیرخانه شورای عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه؛ باید تعرفه واقعی خدمات تشخیصی و درمانی به عنوان یک ضرورت قانونی، علمی و اجرایی مشخص، تبیین و ابلاغ شود.

او ادامه داد: این وظیفه هم در قانون برنامه ششم و هم قانون بیمه همگانی مشخص شده است. اساسا وظیفه ذاتی این دستگاه‌هاست که تعرفه واقعی به معنای هزینه تمام شده خدمات را محاسبه و اعلام کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد، عواقب آن برای حوزه سلامت و اقتصاد سلامت ناخوشایند است. فاصله گیری و افزایش فاصله مستمر و پیش رونده‌ای که بین تعرفه واقعی و تعرفه ابلاغی وزارت بهداشت رخ می‌دهد؛ سه عارضه کاهش کیفیت خدمات، تعطیلی و بیکاری و هرج و مرج و عدم انضباط مالی درحوزه اقتصاد سلامت را در پی خواهد داشت.

ظفرقندی بیان کرد: در جلسه کارگروه تعیین شده که از طرف معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، تمامی اعضای جلسه قبول کردند که باید تعرفه واقعی یا هزینه تمام شده با روش‌های مشخص علمی محاسبه و اعلام شود. 

او یادآوری کرد: نمایندگان وزارت بهداشت مطالبی را در خصوص متدلوژی محاسبه و نیز اعداد و ارقام مطرح کردند. مقرر شد با هر روشی باید هزینه و تعرفه واقعی را محاسبه کنند، طبیعتا هیچ محاسبه‌ای بدون بحث نخواهد بود.

لازم ذکر است جلسه کارگروه تعیین شده از طرف معاون اول رئیس جمهور به منظور بررسی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی در روز شنبه، ۳۱ خرداد در محل سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.