صدای ما را هم مانند سایر پذیرش‌شدگان بشنوید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن کامل نامه این گروه از متخصصين سهميه مناطق محروم به وزیر بهداشت به این شرح است:

جناب آقاي دكتر نمكي وزير ‌محترم بهداشت

با سلام 

احتراما اينجانبان جمعي از متخصصين سهميه مناطق محروم، ورودي ٩٣، ٩٤ و 95، با توجه به اينكه براي قبولي در رشته خود حداقل ٨٥ درصد ‏نمره رشته محل قبولي را آورده بوديم و بيشتر ما حتي با نمره نزديكتري با قبولي آزاد قبول شده‌ايم و در متن قانون عدالت آموزشي شرط داشتن ٨٥ درصد نمره وجود نداشته و اين موجب ظلم بزرگي به ماشده است، چنان چه تفاوت رتبه‌هاي پذيرش شده به صورت محروم قبل و بعد از اعمال 85 درصد نمره گواه اين مطلب است. و اعمال تعهد برابر سه برابر مدت تحصيل با توجه به اختلاف رتبه اندك ما با قبول شدگان سهميه آزاد كد رشته محل مشابه نا‌عادلانه و دور از انصاف است‌، ‌خواهشمنديم به موارد زير توجه كنيد .  

١) به دليل نبود كد رشته جدا براي پذيرش در آن رشته محل به صورت آزاد يا محروم‌، ظلم بزرگي به ما شد. حتي بسياري از ما مي توانستيم بانمره قبولي در شهر محرومتر در همان رشته به صورت آزاد قبول شويم و نمره قبولي بسياري از‌ اينجانبان از كساني كه به عنوان ذخيره در همان رشته محل قبول شده اند بالاتر بوده است. 

٢)متاسفانه برخورد برخی از مسئولين وزارت بهداشت با سهمیه مناطق محروم به گونه‌ایست که صلاحیت علمی اینجانبان را برای ورود به رشته های مذکور زیر سوال برده است و ازاینجانبان به عنوان كساني كه با رتبه ٣ برابر سهمیه آزاد قبول شده اند ياد مي‌كنند (فیلم منتشر شده در فضای مجازی از یکی از معاونین ارشد وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی گویای این مسئله می‌باشد) این در حالیست که بسیاری ازفارغ التحصيلان سهميه مناطق محروم موفق به قبولي در بورد يا حتي كسب رتبه‌های برتر بورد شده اند و کلیه داوطلبان حداقل ٨٥ درصد نمره همان رشته محل را اخذ کرده اند.

٣)ما خواستار دريافت كارنامه قبولي هستيم بر خلاف روال سال های قبل، متأسفانه درسال ٩٣ به دلايل نامعلوم كارنامه علمی به داوطلب ارائه نشده است و نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد مشخص نشده است. این در حالیست که کارنامه علمی داوطلب و نمره آخر فرد قبولی در هر رشته می تواند بسیاری از ابهامات در زمینه پذیرش در رشته را از بین ببرد.

٤) در دفترچه انتخاب رشته سال  تا 93-95 و در متن قانو‌ن عدالت آموزشي هیچگونه اشاره مستقیمی از عدم اعمال ضریب بر سنوات دوره طرح و كم نشدن مدت طرح دوران عمومي و محدودیت زمانی جهت جذب بعنوان هیئت علمی نشده است و این امر بسیاری از داوطلبان را برای استفاده از این سهمیه به اشتباه انداخته است.

٥) با توجه به اينكه اكثريت‌ ما صاحب فرزند و همسر مي‌باشيم و بسياري از ما در شهري با كيلو‌‌مترها فاصله از خانواده مشغول خدمت هستيم، خواهشمنديم تصميمي اتخاذ فرماييد تا بعد از مدتي بتوانيم به محل كار همسر و فرزندان منتقل شويم و باقي خدمت خود رو به انجام رسانيم و تمهیداتی و مساعدت قانونی صورت پذیرد که پس از اتمام مدت طرح معادل ‌سهمیه آزاد، امکان کاهش و یا جبران خسارت سنوات تعهد با پرداخت مبالغی فراهم گردد. تا بنيان‌ خانواده‌ تعدادي از ما كه امكان اين مدت طولاني خدمت را ندارند از هم نپاشد‌، امكان ازدواج و تشكيل خانواده براي بسياري از ما كه هنوز مجرد هستند محيا شود.   

لذا از آن مقام محترم خواهشمندیم با توجه به حقوق شهروندی و با توجه به اينكه ما  حدود ٤ سال در طي دوران تخصص در بيمارستان‌هاي دولتي با كمترين حقوق خدمت كرده‌ايم، سخنان اینجانبان را نیز همانند سایر پذیرش شدگان شنیده واقدامات و دستورات لازم مبنی بر موارد بالا را مبذول بفرمایید.

با تشكر فراوان

جمعي از متخصصين سهميه مناطق محروم


پایان پیام/

3 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.