طرح ترافیک عامل اصلی گسترش ویروس کرونا نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ناهید خداکرمی در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در تهران و اجرای طرح ترافیک گفت: اجرای طرح ترافیک در پایتخت به مانند سابق نیست که مردم ممنوعیت ۱۰۰ درصدی برای ورود به محدوده را داشته باشند و حالا هر کدام از شهروندان که مایل باشند؛ می‌توانند در سامانه تهران من ثبت نام کرده و وارد محدوده شوند.

وی افزود: در مورد اجرای طرح ترافیک در تهران، شورای عالی ترافیک تصمیم گیرنده است، اگر آنها هر گونه تغییر در اجرای طرح ترافیک را ابلاغ کنند از آن جایی که این دستورات برای همه لازم الاجراست حتما شورای ترافیک نیز به این موضوع عمل می‌کند، در شورای ترافیک، حناچی شهردار تهران تنها یک عضو است و نمایندگان سایر دستگاه‌ها نیز حضور دارند، دقت داشته باشید که از نظر علمی و مستندات استخراج شده، طرح ترافیک عامل اصلی گسترش ویروس کرونا نیست و نقش کمی در گسترش این ویروس دارد؛ چرا که بسیاری از شهرهای قرمز، اصلا نه مترو دارند و نه طرح ترافیک در آنها اجرایی می‌شود و به نظر می‌رسد تمرکز بر روی مسئله طرح ترافیک، پاک کردن صورت مسئله و به انحراف کشیدن عوامل اصلی گسترش کرونا است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما باید بر روی برنامه‌هایی تمرکز کنیم که مانع تجمعات طولانی در فضاهای سربسته است، مردم در وسایل حمل و نقل عمومی به مدت طولانی توقف نمی‌کنند و طرح ترافیک هم آن چنان که باید در پیشگیری از شیوع کرونا موثر نیست و این در حالی است که ما عوامل موثر تر را رها کرده‌ایم، مطالعات منتشر شده در دنیا نشان می‌دهد که فضاهایی همچون آرایشگاه‌های زنانه، رستوران، کافه و برگزاری مراسمی همچون عزا، عروسی و ... بیشترین عامل شیوع هستند، متاسفانه آن قدر که برخی‌ها بر روی مسئله طرح ترافیک اصرار دارند توجهی بر سایر عوامل وجود ندارد و نه تنها سوالی نمی‌پرسند؛ بلکه آگاهی بخشی نیز صورت نمی‌گیرد.

خداکرمی گفت: ما باید برای زندگی با کرونا آماده باشیم، ما باید براساس دو رویکرد چشم اندازی برای مقابله با ویروس کرونا ترسیم کنیم: چگونه شهر و کشور را با اپیدمی اداره کنیم؟ و اگر کرونا رفت چه باید کرد و چگونه زندگی‌مان را  مدیریت کنیم؟، نباید بر روی مسائل کوچکی همچون طرح ترافیک تمرکز کنیم چرا که ممکن است از عوامل مهم‌تر اپیدمی کرونا، غافلگیر شویم، افزود: اگر به رفتارهای یک ماه اخیر مدیریت کرونا نگاه کنیم می‌بینیم که ما همچون برخی موارد در مدیریت، به اثرات کوتاه مدت و روزمره کنترل کرونا دلخوش بودیم در حالی که  باید نگاه کلان‌تری به موضوع کرونا می‌داشتیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: ارگان نظام سلامت ممکن است دچار تزلزل شود چرا که دچار خستگی و یک جنگ فرسایشی شده، باید بخش های خصوصی و  حوزه درمان را دریابیم چرا که در این شش ماه همه توجه وزیر، معاونین و کادر درمان به مسئله کرونا و مقابله با آن گذشته است و این در حالی است که با وجود تورم زیاد و چند برابر شدن قیمت‌ها و تجهیزات اصلی پزشکی که وابسته به ارز خارجی هستند این ساختار دچار چالش شده و متاسفانه در این مدت نیز به آنها توجه نشده است، این روزها نظام سلامت کشور بیشتر از هر زمانی نیازمند توجه و برنامه ریزی است. از دولت می‌خواهیم که توجه اصلی خود را بر روی حمایت و تأمین نیازهای وزارت بهداشت بگذارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.