نقاهتگاه‌های بیماران کرونایی باید به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وصل شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نصرالله فتحیان گفت: در حال حاضر  دارو درمانی و بستری بیماران کرونایی در منزل افزایش پیدا کرده است. اما به دلیل اینکه برخی از مردم بیماری کرونا را جدی نگرفته و عادی انگاری در بین آن‌ها رواج پیدا کرده است برخی استان ها در وضعیت قرمز و هشدار قرار گرفته اند، متاسفانه به دلیل پر شدن تخت های بیمارستانی و خستگی کادر درمان شاهد بروز مشکلات احتمالی در آینده خواهیم بود. مردم باید همکاری بیشتری با وزارت بهداشت و کادر درمان داشته باشند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم متصل نبودن نقاهتگاه های مخصوص بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر کشور است. باید این موضوع  به طور کامل برطرف شود، در حال حاضر ۸۰۵ نفر در نقاهتگاه های کشور بستری هستند و معتقدم که باید نگاه و توجه جدی نسبت به نقاهتگاه های مخصوص بیماران کرونایی داشته باشیم؛ زیرا این گونه مراکز می توانند در جهت رفع کمبود احتمالی تخت های بیمارستانی کمک حال بیمارستان ها و مراکز درمانی باشند.

مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌ها در ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: تمام بیمارستان های نیروهای مسلح در زمینه ارائه خدمات بهداشتی- درمانی به بیماران کرونایی فعال هستند و حدود ۴ هزار تخت در این بیمارستان ها برای افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است، در غربالگری مرحله دوم بیش از ۶ هزار نفر جزو  افراد پرخطر شناخته شده‌ و  حدود چهار درصد بیماران به دلیل وخامت  وضعیت جسمانی در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فتحیان در پایان تاکید کرد: امروزه باید بسیج به عنوان ضابط در خصوص نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی معرفی شود، مردم باید توجه داشته باشند که با زدن یک ماسک ساده تا حدود ۹۰ درصد از خود در برابر بیماری کرونا محافظت می کنند، امروزه نیروهای طرحی بار سنگینی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی  بر دوش می کشند. معتقدم باید توجه بیشتری به نیروها شده و حمایت های لازم از آن‌ها انجام گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.