دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی از ضرورت‌های کشور است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ملک فاضلی ضمن تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی گفت: مولفه‌های توسعه حوزه  بهداشت کشور به دو بخش اساسی تقسیم بندی می‌شود، نخست بخش توانمندی‌ در تربیت نیروی انسانی و پزشک متخصصی است که خوشبختانه امروز در این حوزه به پیشرفت‌های بسیار خوب و در  تراز جهانی رسیدیم.

وی افزود: دومین موضوع مهم در توسعه حوزه بهداشت و درمان کشور، تامین و تولید تجهیزات پزشکی است تا پزشکان متخصص بتوانند با بهره گیری از آنها با کیفیت ترین خدمات را به بیماران ارائه کنند و انگیزه سفر به کشورهای خارجی برای معالجه و درمان از بین برود، در زمینه تجهیزات پزشکی با کمبودهایی مواجه هستیم، اگر بتوانیم در حوزه تولید و ساخت تجهیزات پزشکی به توانمندی بالا و خودکفایی برسیم بسیاری از مشکلات‌مان در این حوزه رفع خواهد شد. البته در حال حاضر حدود 80 درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور با وجود همه گرفتاری‌‎ها و تحریم‌ها اقتصادی در داخل تولید می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توزیع عادلانه خدمات درمانی و بهداشتی در سطح کشور تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران در مناطق محروم کشور ناچار هستند برای معالجه هزاران کیلومتر راه را طی کرده و به تهران برسند، از این رو معتقدم برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باید بیش از پیش به موضوع  عدالت در دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: مساله سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات درمانی و بهداشتی یکی از ضرورت های کشور بوده و باید در اولویت تصمیم گیری مدیران ارشد و حاکمیت قرار گیرد. البته توزیع عادلانه خدمات در سطح کشور نیازمند نظارت دقیق و همکاری همه جانبه نها‌دها و دستگاه‌های مختلف است از این رو امیدوارم با همکاری بین بخشی به خواست جامعه و انقلاب در راستای ارتقاء کیفیت خدمات به بیماران دست یابیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.