بیماران بهبود یافته از کرونا همچنان حامل ویروس هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هنگ کنگ در این مطالعه نمونه مدفوع ۱۵ بیمار کرونایی ۲۰ تا ۶۵ ساله را در هنگ کنگ در فاصله زمانی ماه های فوریه و آوریل بررسی کردند.  

نتایج این مطالعه نشان داد در ۷ بیمار حتی در غیاب علائم گوارشی، عفونت ویروسی فعال در روده آنها وجود داشت و سه بیمار تا ۶ روز پس از پاکسازی ویروس از نمونه های تنفسی آنها، همچنان عفونت ویروسی فعال داشتند.

محققان متوجه شدند که میکروبیوتای روده "مجموعه میکروارگانیسم های روده" در بیماران مبتلا به عفونت شدید SARS-CoV-۲ با غنی سازی عوامل بیماری زا "پاتوژن ها" و از بین بردن باکتری های "خوب" که قادر به تولید اسید چرب با زنجیره کوتاه هستند، مشخص می شود.

این محققان افزودند: فعالیت ویروسی طولانی مدت در روده بیماران مبتلا به کووید-۱۹، حتی در صورت نبود علائم گوارشی و بعد از بهبودی از این بیماری، بر اهمیت کنترل طولانی مدت ویروس کرونا در این بیماران و تهدید بالقوه انتقال این ویروس از مدفوع به دهان تاکید می کند، رویکردهای درمانی از جمله محدود کردن فعالیت ویروسی روده و تعدیل ترکیب میکروبیوم روده و عملکرد آنها باید در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله بین المللی پزشکی GUT منتشر شده است.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد" اگرچه واژه "همه‌گیری جهانی" "pandemic" به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را "همه‌گیر جهانی" شناسایی و اعلام می‌کند. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.