سریال داستان تعرفه (۱)
در زمینه غذایی که معابر ورودی و خروجی داخلی و خارجی به راحتی در اختیار عده خاصی  است و من‌بعد نیز با تسلط بیشتر سود‌آوری بیشتر خواهد شد، اما در زمینه سلامت و درمان از آنجایی که سود‌آوری به سادگی خرید و فروش نیست و نیازمند کار افرادی  حرفه‌ای و دانا بنام اطبا‌، دندانپزشکان و داروسازان است لذا باید سناریویی پیچیده نوشت تا بتوان حاصل کارشان را به چنگ آورد، اما چگونه؟

۱- تربیت مدرک‌به‌دستان زیاد خیلی سریع‌ با بهانه‌های دهان پر‌کن تا کسی شکایت نکند که چرا بدون امکانات و شرایط لازم اقدام به تربیت این نیروی کار میکنید!

ضمنا مافیا در این مرحله به انحاء مختلف سودهایی را برای خود تدارک میبیند، من جمله از راه فروش صندلی، فروش سوال، کلاسهای آموزشی‌، فروش کتب‌، هزینه تحصیل و...

۲-کم‌رنگ کردن الویت سرانه سلامت و پایین نگه داشتن آن در بودجه بندی سالانه کشور تا بیمه‌ها همیشه تحت فشار اقتصادی تامین در‌آمد باشند.

۳- هجمه شدید به پرسنل سلامت به روش‌های مختلف و بهانه های مختلف تا احترام ریشه دار فرهنگی به اطبا در جامعه از بین برود و راه مقابله آنان با سناریو بسته شود.

۴- مقابله شدید با افزایش سالیانه معقول تعرفه‌های بخش خصوصی با بهانه‌های کذایی که خود ساخته است‌، آن هم توسط مهره هایی‌ معلوم الحال که علی الظاهر جزیی از صنف اطبا هستند ولی راههای در آمدی‌شان غیر پزشکی است !

۵- ایجاد اختلاف فاحش و غیر‌معقول بین تعرفه بخش خصوصی و دولتی تا بخش بیشتری از مردم به سمت خدمات دولتی مایل شوند.

۶- جلوگیری از رشد بخشهای دولتی‌، عدم تامین اعتبار و کسورات پلکانی وحشتناک توام با تاخیر در پرداختها! تا هم این مراکز به ورطه ورشکستگی بیافتند و هم پزشکان را به روز سیاه  بکشانند.

همه این پروسه دست به دست هم داده تا اعضای جامعه پزشکی به مرحله ای برسند که هر‌گونه راه حلی را برای حفظ در آمد خود پذیرا باشند. در نظر داشته باشید که طراحی سنایور به گونه‌ای است که با توجه به تورم وحشتناک اقتصادی  قدرت خرید جامعه پزشکی نسبت به سایر اقشار عملا افت بیشتری دارد و این بزرگترین زنگ خطریست که این جامعه تا بحال شنیده، لذا آمادگی بیشتری برای امتحان راههای فرار دارد‌، من جمله مهاجرت که خوب عملا راهکاری برای بدنه اصلی نخواهد بود ‌و قطعا در طراحی سناریو توسط مافیای اقتصادی مورد توجه بوده است. 

با این شرایط جامعه پزشکی‌، کل جامعه (‌که مشتری خدمات پزشکی است) و دولت به شرایط آچمز خواهند رسید که طلیعه رسیدن آن مشهود است‌، عملا بسیادی از بیمارستهای خصوصی و مراکز خصوصی غیر وابسته رو به تعطیلی‌اند و در حال تعدیل نیرو و بیمارستانهای دولتی نیز ترازهای منفی بسیار بالایی دارند. (‌کرونا نیز بدان سرعت بخشیده است)

بخش خصوصی عملا نابود میشود و کم کاری‌ در بخش دولتی غوغا خواهد کرد و کار به جایی میرسد که ‌بزودی پزشکان کلا دست از کار خواهند کشید و بسیار جالب است که‌ شرایط اقتصادی امروز که معلول اتفاقات خاصی نیز میباشد بشدت بنفع این سناریو عمل میکند!

در این زمان فشار باعث رها‌سازی تعرفه‌ها خواهد شد اما داستان نوشدارو بعد از مرگ سهراب تکرار میشود. مراکز ورشکسته دیگر قادر به تامین منابع نیستند و مردم بشدت محتاج درمان و این زمانیست که ورود پولهای کثیف مافیا به صنعت سود آور درمان مرهمی می‌شود بر زخم همه و مفری میشود برای پولشویی کلان. پزشکان و پرستاران به سرکار بر میگردند‌، بیمارستانهای دولتی خصوصی میشوند و غولهای‌هایی بنام mega center سر از زمین بر می‌آورند. مگا سنتر‌ها در همه رشته ها مشغول به فعالیت خواهند شد و درست شبیه به مگا استورها تمام مراکز و فعالیتهای خصوصی دیگر را خواهند بلعید، خدمات دهنده و خدمات گیرنده هر دو جذب این مراکز خواهند شد تا مافیا براحتی و تا ابد پول روی پول بگذارد...

به همین سادگی!

حال چه باید کرد؟

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.