۱۱ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید کامل تقوی نژاد با بیان اینکه این پروژه ها روز پنجشنبه 27 شهریور افتتاح می شوند گفت: بیمارستان های اشاره شده در استان های آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان هستند که با بهره برداری از این پروژه ها، بالغ بر 125 هزار مترمربع و همچنین 1400 تخت به فضای درمانی و بهداشتی کشور افزوده می شود.
 
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ادامه داد: این پروژه ها با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی وزارت راه و شهرسازی و همچنين کمک خیرین حوزه سلامت ساخته شدند، کل اعتبار هزینه‌ شده در این پروژه ها، بالغ بر 6 هزار و 400 میلیارد ریال با اشتغال زایی بیش از 3 هزار و 700 نفر است.
 
وی یکی از بیمارستان های آماده افتتاح را بیمارستان آیت‌ الله خویی در شهر خوی از توابع استان آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: این بیمارستان با زیربنای 3 هزار و 500 متر مربع و تعداد 295 تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال و اشتغال زایی 750 نفر ساخته شده و هم اکنون آماده ارائه خدمت به مردم عزیز این منطقه است، عملیات اجرایی این پروژه در 4 طبقه از سال 1391 آغاز شد. بیمارستان دارای بخش های جراحی با 9 تخت، اورژانس با 35 تخت، بستری با 175 تخت‌ و بخش های ویژه با ظرفیت 76 تخت است. همچنین علاوه بر بخش های جراحی و درمانی ذکر شده می توان به راه اندازی بخش های تشخیصی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، پاراکلینیک و آزمایشگاه کرونا اشاره نمود.
 
تقوی‌نژاد دومین پروژه بيمارستانی که روز 5 شنبه افتتاح می شود را بیمارستان شفای سقز در استان کردستان اعلام کرد و گفت: این بیمارستان با زیربنای بالغ بر 16 هزار و 700 متر مربع و تعداد 235 تخت بیمارستانی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 300 نفر ساخته شده است، عملیات اجرایی بیمارستان در 4 طبقه، از سال 1387 آغاز شد که دارای بخش های جراحی با 5 تخت،  اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با 176 تخت و بخش های ویژه با ظرفیت 34 تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش های جراحی و درمانی ذکر شده می توان به بخش های تشخیصی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی و ماموگرافی اشاره نمود. 
 
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: سومین پروژه آماده بهره برداری، بیماستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر در استان مازندران با زیربنای بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و ۲۲۴ تخت بیمارستانی است، این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۷۳ نفر ساخته شده  است پروژه بیمارستان بهشهر که عملیات اجرایی آن در ۵ طبقه و از سال ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد، دارای بخش های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با ۱۴۷ تخت و بخش های ویژه با ظرفیت ۵۱ تخت است. 
 
وی اظهار کرد: بیمارستان پوست رازی تهران نیز با زیر بنای ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۷۶ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۵۵۰ نفر ساخته شده است، عملیات اجرایی این پروژه در ۸ طبقه، از سال ۱۳۸۸ اغاز شد که دارای ۸ اتاق عمل سرپایی و ۴ اتاق عمل جراحی، بخش اورژانس با ۱۸ تخت، بخش بستری با ۱۴۱ تخت، بخش های ویژه با ظرفیت ۱۳ تخت و بخش شیمی درمانی با ظرفیت ۴ تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش های جراحی و درمانی ذکر شده می توان به بخش های تشخیصی از جمله رادیولوژی، فوتوتراپی، آزمایشگاه و بخش های شیمی درمانی اشاره نمود. 
 
تقوی‌نژاد ادامه داد: ششمین پروژه آماده افتتاح در روز پنج شنبه با حضور  رییس جمهوری، مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری با زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و تعداد ۱۰۰ تخت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۰۰ نفر است. عملیات اجرایی پروژه مرکز پیوند مسیح دانشوری از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. این مجتمع دارای ۶ تخت جراحی، بخش بستری با ۴۱ تخت و بخش های ویژه با ظرفیت ۵۳ تخت است. 
 
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: مرکز بیماری های تنفسی زابل با زیربنای بالغ بر ۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع و تعداد ۶۴ تخت با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۲۰ نفر ساخته شده است. عملیات اجرایی این پروژه در ۲ طبقه، از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که دارای بخش های جراحی با ۴ تخت، اورژانس با ۱۵ تخت، بخش بستری با ۲۶ تخت، بخش های ویژه با ظرفیت ۹ تخت و بخش سل و آنکولوژی با ظرفیت ۱۰ تخت است. 
 
وی هشتمین پروژه آماده افتتاح را بیمارستان تالش در استان گیلان عنوان کرد و افزود: این بیمارستان با زیربنای بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۰۰ متر مربع و تعداد ۲۳۱ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۵۰ نفر ساخته شده است، عملیات اجرایی این پروژه نیز از سال ۱۳۸۷ آغاز شد که دارای بخش های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۳ تخت، بخش بستری با ۱۵۹ تخت و بخش های ویژه با ظرفیت ۳۰ تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش های جراحی و درمانی ذکر شده می توان به بخش های تشخیصی از جمله سی تی اسکن و ام آر آی و همچنین به امکانات توانبخشی همچون فیزیوتراپی اشاره کرد.

تقوی نژاد در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: در شهرستان دزفول خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و همچنین خیرین سلامت به عنوان یاریگران اصلی نظام سلامت انجام شده و در حال حاضر در شرایطی که باید به سطح استانداردهای کشوری برسیم، تعدادی پروژه عمرانی آغاز شده که پیشرفت و رشد قابل توجهی داشته است، امروز از بیمارستان در حال ساخت یازهرا(س) دزفول بازدید کردیم که این پروژه به عنوان یک کار مشترک بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان و وزارت بهداشت آغاز شد و فاز اول مشارکت با همکاری این دستگاه ها تکمیل شده و نیاز است که با توجه به تغییر قیمت ها و شرایط موجود، در تفاهم نامه جدیدی برای تکمیل این پروژه اقداماتی را انجام دهیم. 
 
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول، نسبتا جدیدالتاسیس و جوان است و در حال حاضر از نظر فضاهای آموزشی و اداری کمبودهایی دارد که باید پردیس دانشگاهی برای این مجموعه، تعریف و ساخته شود تا همه واحدهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول در یک مکان، تجمیع شوند و در این زمینه مذاکراتی انجام شده است. 
 
وی یادآور شد: همه تلاش ما در وزارت بهداشت این است که پروژه های نیمه تمام را در وقت تعیین شده، تکمیل کنیم. تا پایان دولت دوازدهم یک هزار و 921 پروژه حوزه سلامت در قالب پویش #ره_سلامت به بهره برداری می رسد و در هفته دولت، 164 پروژه در کشور افتتاح شد و تا 12 فروردین ماه سال آینده، یک هزار و 400 پروژه حوزه سلامت به بهره برداری می رسد که تعدادی از این پروژه ها فردا توسط رییس جمهور در کشور افتتاح خواهد شد، تا سال آینده حدود 11 هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت تختهای بیمارستانی کشور اضافه می شود. از نظر واحدهای بهداشتی و درمانی در دولت های یازدهم و دوازدهم، 30 درصد به ظرفیت کشور اضافه شد و اگر در مقابله با کرونا، ایران یکی از کشورهای موفق در دنیا بود، علاوه بر ایثار و تلاش مدافعان سلامت و کادر مجرب بهداشتی و درمانی، مدیون تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی در این دوره بود. 
 
تقوی نژاد گفت: در پذیرش بیماران برای ما عدالت مهم بود یعنی هیچ تفاوتی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بین افراد از نظر سن، مذهب، منطقه سکونت و جنسیت وجود نداشت و هر کسی که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرد، به بهترین صورت درمان و رسیدگی شد، با افتخار اعلام می کنیم که ایران از معدود کشورهایی بود که هیچ بیماری پشت درب هیچ بیمارستانی، معطل دریافت خدمات نشد و بخشی از این توفیقات، مرهون توسعه زیرساخت های حوزه سلامت در سالهای اخیر است، در حال حاضر دزفول از نظر نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت، پایین تر از سطح کشوری است اما با پروژه هایی که در دست احداث است در آینده به متوسط کشوری می رسد البته با وضعیت مطلوب فاصله دارد که با تعریف زیرساخت های مناسب، قابل جبران است. 
 
به گزارش وب‌دا معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: یکی از موفقیت های شهرستان دزفول، ارائه خدمات با کیفیت درمانی به بیماران است و این کیفیت، جذابیت را برای شهرها و استانهای مجاور ایجاد کرده و با پیگیری نماینده و مسئولان شهرستان، نشست هایی در سطح ملی برگزار شده و در ادامه برگزار خواهد شد تا زیرساخت ها به شکل مناسبی، تقویت شود، از آبان ماه سال گذشته تا کنون موفق شدیم مجوز استخدام 22 هزار و 284 نفر را دریافت کنیم و در آبان سال گذشته 7 هزار نیرو استخدام شدند که در اسفند ماه به محض بروز بیماری کرونا این افراد به سرعت به کار گرفته شدند و در سه مرحله مجوزهای استخدام به دانشگاه ها اعطا شده و در روزهای آینده نیز مجوز استخدام 7 هزار نیروی جدید به دانشگاه های علوم پزشکی داده می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.