طرح سوالاتی از رئیس محترم ستاد مبارزه با مواد مخدر (قسمت اول)
اول: دلیل سکوت شما در برابر ابلاغیه غیرقانونی وزارت بهداشت و سازمان غذا دارو چیست ؟
به نظر شما درمانگران باید باور کنند که سازمان غذا دارو بدون هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر و بطور مشخص، شخص جنابعالی، جرات کند بخشنامه ای که سلامت، امنیت و آسیب های اجتماعی اعتیاد را در این شرایط بحرانی کورونا، به اذعان کلیه اساتید کارشناسان و درمانگران حوزه درمان اعتیاد با شرایط بسیار بحرانی مواجه می کند، ابلاغ نماید؟ 
میشود صراحتا بفرمائید به چه بهایی امنیت و سلامت جامعه با خطر مواجه شده است؟
و جایگاه شما در این تغییرات در کجا قرار دارد؟
چگونه بخشنامه ای که مراحل پایلوت آن نامعلوم است و نتایج پایلوت آن منتشر نشده و مراحل اداری گذر از کمیته درمان ستاد را طی نکرده است و بشدت سلامت اجتماعی را تهدید می کند و در جهت منویات مافیای مواد و دارو است، به این راحتی در منظر شما اجازه ابلاغ پیدا می کند؟

دوم: توجه به مدیریت بسیار درخشان سازمان غذا دارو در اجرای وظایف حاکمیتی خود مبنی بر نظارت و بازرسی از محل های عرضه غیرمجاز داروهای اگونیست همچون عطاریها، نیز فجایع ناشی از نشت ترامادول و ریتالین و دکسترومتورفان پی و اخیرا اکسی کدون(یا همان هروئین فقرا) و شیاف مورفین، با توجه به نتایج مستندات فاجعه بار این اقدامات در کشورمان و نیز ایالات متحده، خود به تنهایی کافیست تا پشت هر مسئول متعهدی را در اعتماد به اتاق فکر درسایه آن سازمان و وزارت بلرزاند. اکنون شما بعنوان بالاترین مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در پیشگاه ملت ایران، مسئولیت اجرا و عواقب این بخشنامه را با توجه به عواقب شومی که اساتید و کارشناسان و درمانگران حوزه آسیبهای اجتماعی و اعتیاد درصورت اجرای آن پیش بینی کرده اند، می پذیرید؟؟ مزید امتنان است با شفافیت و وضوح پاسخ دهید.

سوم :شنیدهها حکایت از اقدامات شخص شما برای تغییر قانون، با ارائه اطلاعات خاص و شاید یک‌سویه و بدون حضور نمایندگان درمانگران و اساتید حوزه اعتیاد به عالیترین مقامات کشور و تلاش برای جلب نظر آنان در جهت تغییر قانون دارد. این شنیده ها را تا چه حد تایید یا تکذیب می کنید؟

عجالتا خواهشمندم دستور بفرمائید پاسخ سوالات بالا به همگان اطلاع‌رسانی شود.
البته و صد البته ابهامات و سوالات دیگری در خصوص عملکرد شخص شما و ستاد مطرح است که به تدریج به حضورتان ارسال خواهد شد.

با احترام
دکتر شهرام شمس
پزشک و درمانگر اعتیاد و
دانش آموخته حقوق 
۱۵ مهر ۹۹

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.