-
بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۱۶۰ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدهاند. با این آمار مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۴۷ هزار و ۶۰۱ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، دو بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۲۹ نفر رسید.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ -
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در پاندمی کرونا مقالات و تحقیقات مختلفی از رادیولوژیستهای ایرانی در مجلات معتبر جهانی انتشار و به چاپ رسید که اهمیت دانش رادیولوژیستهای ایرانی را در سطح جهان نشان داد.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ -
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به افزایش آمار مراجعان برای تزریق واکسن کرونا، به همین منظور آغاز فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز جامع سلامت این وزارتخانه تا ۴۸ ساعت آینده برای واکسیناسیون اعلام خواهد شد.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ -
استاد بیماری های عفونی با اشاره به علائم سویه جدید ویروس کرونا، گفت: واریانت های امیکرون در جهان توانستن خطرآفرین شوند از جمله در اروپا، فرانسه و آلمان، در ایران نیز واریانتBA۱،BA۲ را داشتیم تا آنکه هفته اخیر واریانت BA۵ اضافه شدو اگر حتی فردی امیکرون BA۱ ، BA۲ را هم گرفته باشد می تواند گرفتار این واریانت شود، اگر به همین سیستم باشیم یعنی پروتکل ها را رعایت نکنیم و مسافرت ها انجام شود و افراد نیز واکسن خود را تزریق نکنند قطعاً دچار پیک جدید کرونا خواهیم شد.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ -
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نکات آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا را برشمرد و بر لزوم استفاده از ماسک و تزریق دز یادآور واکسن کرونا تاکید کرد.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ -
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامهای به روسای دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در مراسم معنوی اربعین سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ -
دبیر کمیته پژوهش و اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا با اشاره احتمال غالب شدن BA.۵ نسبت به بروز پیک دومی از اومیکرون در ایران هشدار داد و گفت: شدت بیماریزایی این ساب واریانت تفاوت چندانی با سایر سابواریانتها دیگر اومیکرون ندارد با این حال فرار از واکسن این واریانت بیشتر بوده و در نتیجه به صورت منطقی میتوان گفت که این افزایش رشد موارد ابتلا با غالب شدن BA.۵ همراه بوده است.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ -
رئیس گروه مدیریت بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت به آمار افزایشی تب کریمه کنگو در کشور طی سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۱ بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شناسایی شدند که متاسفانه سه بیمار جان خود را از دست دادند.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ -
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: در حال حاضر ۴ شهر در وضعیت قرمز، ۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهر در وضعیت آبی است.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ -
بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۰۷ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۹۴ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۲۰ نفر رسید.
۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ -
روابط عمومی سازمان بیمه سلامت با تکذیب خبری با عنوان "قیمت دارو در روزهای آینده تغییر میکند" که به نقل از مدیر عامل این سازمان در برخی رسانهها و فضای مجازی منتشر شده، توضیحاتی در این زمینه را ارائه کرد.
۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ -
رئیس اداره بیماریهای مشترک بین حیوان و انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل واکسیناسیون به ویژه تزریق دز سوم و چهارم و رعایت دستورالعمل بهداشتی برای بهرهمندی از سفر سالم ضروری است.
۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ -
عضو هیئت علمی انیستیتو پاستور گفت: تاکنون بیش از ۱۵ میلیون دز واکسن پاستووک در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم و ظرفیت تولید ماهانه ۳ میلیون دز را داریم، در حال رایزنی برای صادرات بخشی از واکسنهای تولیدی خود هستیم، زمانی اجازه صادرات داده میشود که نیاز داخل کاملا تامین شده باشد یعنی اولویت اول تامین واکسن برای داخل کشور است و سپس در صورت عدم نیاز میتوان واکسن پاستووک را صادر کرد.
۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ -
رئیس شورای عالی نظام پزشکی ناتوانی دولت در توزیع متوازن خدمات سلامت و شرایط اسفناک مراکز درمانی بخش خصوصی را ناشی از فهم نادرست سیاست های کلان سلامت دانست و گفت: باید با نگاهی جدید منطقی و مشارکت محور در تدوین قوانین و مقررات مربوط نظرات و پیشنهادات کارشناسان و نظام های صنفی مانند نظام پزشکی نظام پرستاری و غیره را لحاظ نمود.
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ -
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در ۲۳ استان کشور موارد بستری کرونا افزایش یافته است به طوری که نسبت به هفته گذشته شاهد رشد ۲۰ درصدی موارد بستری هستیم، این شرایط نیازمند مداخله است و مهمترین مدیریت و مداخله که میتوان انجام داد رعایت شیوه نامههای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و از همه مهمتر تکمیل واکسیناسیون است.
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
پربینندهترینها
پربحثترینها
شبکههای اجتماعی