-
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: احیای پروتکلهای بهداشتی به منظور پیشگیری از اوجگیری مجددا بیماری کرونا ضرورتی اجتناب ناپذیر است، از سوی دیگر لازم است که محدودیت هایی در نظر گرفته شود. باید همان شیوه ای که در پیک های قبلی دنبال شد مجددا دنبال شود.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ -
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش موارد ابتلا به سویه جدید امیکرون در کشور خبر داد و از مردم خواست حتما دز یادآور واکسن کرونا را به تعویق نیندازند، اکنون سطح ایمنی جامعه در برابر کرونا پایین آمده و توصیه می کنیم مردم نسبت به اصول بهداشت فردی و اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ -
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه هر واحد خون اهدایی حیات بخش سه انسان است گفت: اهدا کنندگان خون، افراد ایثارگری هستند که با قطره قطره خون خود زندگی را با افراد نیازمند به خون به اشتراک میگذارند.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ -
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سرعت سرایت بیشتر ساب واریانت BA.۵ اومیکرون گفت: در صورتی که یک نفر به این ساب واریانت مبتلا شود میتواند ۱۸ نفر را آلوده کند، با توجه به سرعت انتشار آن وقتی تعداد زیادی افراد مبتلا شوند به تبع بسیاری از افراد که واکسن نزده یا از ایمنی کمتری برخوردار باشند بستری شده و در نتیجه میزان بستری افزایش پیدا میکند.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ -
در پی افزایش مراجعه بیماران کووید ۱۹ در بیمارستانهای کشور، معاونت درمان وزارت بهداشت برای آمادگی مواجهه با این افزایش دستورالعملی را صادر کرد.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ -
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه روند کرونا در بیش از ۱۱۰ کشور جهان افزایشی است گفت: ویروس غالب جهان در حال حاضر، BA.۴ و BA.۵ است البته در هند، زیرسویه BA.۲.۷۵ شناسایی شده که سازمان جهانی بهداشت موارد آن را رصد می کند.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ -
بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵۴ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۴۴ نفر رسید.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ -
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی نفیسه حسینی یکتا را به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری و دبیر سومین جشنواره طب ایرانی منصوب کرد.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ -
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دلیل مشکلات صنعت دارو در کشور را تشریح کرد و گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز گفتیم اگر دولت بتواند قیمتها را به ویژه در کالاهای اساسی به شهریور ۱۴۰۰ برگرداند و نگهدارد میتواند ارز ترجیحی را حذف کند. ارز ترجیحی حذف شد و دولت نتوانست قیمتها را نگه دارد، این عدم تثبیت قیمتها یا بازگرداندن قیمتها به شهریور ۱۴۰۰ موجب شده، این اتفاقات در حوزه دارو رخ دهد.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ -
کرونا مجددا اوج گرفته و رنگ نارنجی و قرمز دوباره به نقشه رنگبندی کشور بازگشته است. روز گذشته نیز بعد از مدتها مجددا تعداد فوتیهای کرونایی دو رقمی شد و به ۱۰ تن رسید؛ موضوعی که دوباره زنگ خطر جدی را به صدا درآورد.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ -
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تمهیدات سازمان تامین اجتماعی برای جبران افزایش قیمت دارو پس از اصلاح نظام ارزی دارو را اعلام کرد و گفت: در واقع اصلاح روش پرداخت مابهالتفاوت یارانه ارزی دارو، اتفاق خواهد افتاد و قرار است مردم چیزی را از جیب برای این افزایش پرداخت نکنند.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ -
معاون دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس سند غیر واگیر تدوین شده، ایران موظف است که تا سال ۲۰۲۵ مرگ زودرس ناشی از بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، سکته های قلبی، فشار خون، تنفسی و سرطان ها را کاهش دهد.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ -
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به علائم ابتلا به سویههای جدید امیکرون گفت: در سویه جدید احتمال افزایش مبتلایان، بستری و مرگ و میر دور از ذهن نیست، شرایط فعلی هشداری جدید برای آغاز پیک هفتم است که اگر رعایت دستورالعملهای بهداشتی انجام نشود، احتمال این که ظرف چند هفته آینده وارد پیک دیگری از کرونا شویم، وجود دارد.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ -
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه سالانه از هر ۸۰۰ تا هزار نفر نوزاد متولد شده در کشور، یک نوزاد به شکاف لب و کام مبتلا میشود گفت: انجام غربالگری در این زمینه در سیستم نظام سلامت بسیار ضروری است.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸ -
مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: توصیه میشود افراد بالای ۳۵ سال به مراکز درمانی مراجعه کنند چون سن، خود به خود یکی از موارد تاثیر گذار در ابتلا به دیابت است، سابقه خانوادگی و شیوه زندگی افراد بسیار با اهمیت است، افراد زیر ۳۵ سال هم اگر اضافه وزن یا سابقه اضافه وزن دارند، سریعا برای چکاپ مراجعه کنند.
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
پربینندهترینها
پربحثترینها
شبکههای اجتماعی