با افزایش ظرفیت و بومی گزینی دستیاران موافق هستم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی امرایی با اشاره به بیان اینکه بومی گزینی دستیاران تخصصی اقدامی مثبت است که البته باید مقدمات قانونی اش مهیا باشد گفت: برای ارتقای نظام سلامت، افزایش ظرفیت پذیرش ها باید به سمت مناطق محروم برود و معتقدم حسن این موضوع بیشتر از معایب آن است. تا چند سال قبل در مرکز استان لرستان تنها یک فوق تخصص ریه وجود داشت و اخیرا یک نفر دیگر اضافه شده است. این دو فوق تخصص باید جمعیتی بالغ بر 1 و نیم میلیون نفر را پوشش دهند، در صورتی که با افزایش ظرفیت پزشکی و بومی گزینی دستیاران، تعداد متخصصان در مناطق محروم بیشتر خواهد شد به شرطی که امکان دورزدن قانون و برگشت به مناطق برخوردار برای افراد خاص مسدود شود.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت ادامه داد: وقتی تعداد پزشکان کم است و تعداد بیمار زیاد است در صورت تخلف یا قصور احتمالی پزشک، توانایی برخورد با وی نیست، اما اگر تعداد پزشک زیاد شود و رقابت ایجاد شود تعداد تخلفات نیز کمتر خواهد شد و محیط رقابتی "به شرط تخصص لازم" همیشه به سود جامعه خواهد بود. موافق برداشتن سقف ظرفیت نیستم اما با افزایش ظرفیت و بومی گزینی دستیاران موافق هستم.

وی افزود: دستیارانی که با امتیاز به مناطق محروم می‌روند مانند همه پزشکان مدرک پزشکی عمومی را دریافت کرده اند، تحصیل دستیاران با رتبه بالاتر در مناطق محروم به معنای کم سوادی ایشان نیست، پزشک عمومی ما با رتبه خوب آزمون سراسری در دانشگاه‌های معتبر ما تحصیل کرده است و نمی‌توان به دلیل بالا بودن رتبه آزمون دستیاری، اعلام کرد که این فرد بی سواد است و نباید در مناطق محروم حاضر شود و صلاحیت پزشک بودن خود را از دست داده است، این اصلا برداشت درستی از رتبه آزمون دستیاری نیست.

به گزارش فارس امرایی در پایان اضافه کرد: در کنکور سراسری هم قانون تعهد وجود دارد، همچنین برخی از افرادی که با رتبه بالاتر توانایی تحصیل در دانشگاه های تهران و شهرهای بزرگ را ندارند با این قانون با رتبه بالاتر در سایر مناطق تحصیل می‌کنند که این اقدام نیز پسندیده است.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.