هزینه های سرسام آور برای زوج‌های نابارور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پس از آن علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت از همگانی شدن بیمه ناباروری خبر داد و گفت: همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارائه‌دهنده خدمات درمان ناباروری موظف به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر پایه هستند و تمدید پروانه این مراکز و بیمارستان‌ها منوط به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه خواهد بود. سازمان بیمه سلامت مکلف است راجع‌ به پوشش بیمه‌ای همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه اقدام کند، براساس این مصوبه از این پس هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد براساس تعرفه بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مهدی شریفیان عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آبان همان سال یعنی 1400 گفت: برای رشد جمعیت از طریق رفع مشکل ناباروری هم تسهیلات ویژه برای زوج‌های نابارور و همین‌طور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه درمان ناباروری درنظر گرفته شده که می‌تواند به رفع موانع برای حل مساله ناباروری برای زوجین کمک کند.

کلینیک میم کلینیکی است که برای تهیه یک روایت میدانی به سراغ آن رفتیم، این کلینیک قیمت روش درمان ‌آی‌وی‌اف را 33 میلیون تومان اعلام کرد. درحالی‌که هزینه همین روش تا سال گذشته 18 میلیون بود. البته این قیمت با احتساب مبالغ دارو و آزمایشات است. سایر هزینه تخمک‌کشی 18 تا 18.5 میلیون، فریز جنین ۳ تا ۱۲ میلیون و انتقال جنین ۹ تا 9.5 میلیون است.

تعیین جنسیت نیز ۱۸ تا 28.5 میلیون است. سقف مبلغ در تعیین جنسیت تا 4 جنین 18 میلیون تومان است و بسته به اضافه شدن هر جنین 2 میلیون و 500 هزارتومان اضافه خواهد شد. روش IUI هم تا سال گذشته یک‌میلیون و 500 هزار تومان بود و امسال حدودا 2 و نیم میلیون شده است. البته در جدول هزینه‌ها اعلام شده است که اگر این روش با بیهوشی انجام شود، حدودا 5 میلیون تومان خواهد شد. هزینه تعیین سلامت جنین نیز 20 تا 120 میلیون تومان در این کلینیک است. 

البته هزینه نهایی این مرحله نیز توسط مشاور ژنتیک و با توجه به تعداد کروموزم‌ها و تعداد جنین‌های قابل بیوپسی است. هزینه نمونه‌گیری از بافت بیضه 8 تا 12 میلیون و هیسترسکوپی هم همین‌طور است. قیمت‌های سال گذشته مراکز دولتی نیز اختلاف قابل‌توجهی با قیمت مراکز خصوصی درمان ناباروری دارند. تا سال گذشته هزینه تمام مراحل ‌آی‌وی‌اف در مرکز درمان ناباروری بیمارستان دولتی الف حدود 20 میلیون و امسال 30 میلیون تومان بود. آی‌یو‌‌آی نیز تا سال گذشته حدود 2 میلیون بود و امسال هزینه‌ای میان 5 الی 6 میلیون تومان است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

1685331654Page-15.jpg 85.52 KB
روزنامه فرهیختگان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.