اعتراض معلمان به بیمه ناکارآمد همچنان ادامه دارد
حجم مطالبات انباشته شده در بین طیف‌های مختلف معلمان در حال گسترش است و جامعه فرهنگی در حال انفجار. اما بحث بیمه مستقیما با سلامت افراد مرتبط است. طبیعی است که هیچ بیمه‌گری با 40 هزار تومان یا 70 هزار تومان، همین خدمات حداقلی را هم به ما نمی‌دهد. اعتراض ما این است که چرا دولت، سهم خودش را نمی‌پردازد که خدمات بیمه‌ای با کیفیت بهتری به فرهنگیان ارائه شود. اگر همانگونه که برای نهاد ریاست جمهوری ردیف بودجه می‌گذارند، برای هر معلم 100 هزار تومان سهم بیمه کنار بگذارند، آن‌وقت معلمان هم سهم خود را از بیمه درمان تکمیلی پرداخت می‌کنند و تجمیع این دو با هم موجب ارائه خدمات بهتر درمانی به معلمان می‌شود.

نقشه آموزش و پرورش برای بیمه تکمیلی

اوایل دی ماه 97 بود که گودرز کریمی‌فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها، شرایط جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان را اعلام کرد. طرحی که به نظر می‌رسید در سیاستگذاری و اجرا تفاوتی با سال‌های گذشته ندارد و به همین دلیل منجر به واکنش‌هایی از سوی‌ معلمان شد. قراداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان که با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شده، دو روش بیمه‌ای به روش بیمه‌گری و صندوقی (طرح الف و ب) را در دستور کار خود قرار داده که فرهنگیان می‌توانند یکی از این دو روش را برای بیمه درمان تکمیلی خود انتخاب کنند.

آموزش و پرورش برای طرح "الف" بیمه تکمیلی مزایایی چون «بازپرداخت هزینه‌کرد بیمه‌شدگان در کوتاه‌ترین زمان، پرداخت فرانشیز خدمات به میزان 20 درصد توسط بیمه شده، ارائه خدمات به همراه تضمین در پرداخت اسناد هزینه‌شده به صورت آنلاین توسط شرکت طرف قرارداد» را در نظر گرفته است. 

در طرح "ب" نیز که بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان ارائه خواهد شد، پرداخت سقف بیمه با جدول تعهدات سال گذشته مشابه خواهد بود. در طرح «الف» برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و افراد تحت تکفل آنان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود، مبلغ  ۶۸۵ هزار و ۹۰۲ ریال است. حق بیمه ماهیانه در طرح «ب» برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحت تکفل آنان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ ۳۹۰هزار ریال است و حق بیمه ماهیانه در طرح «ب» برای هر نفر از کارکنان قراردادی و افراد تحت تکفل آنان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود، مبلغ ۴۹۰ هزار ریال است. در یک نگاه کلی هزینه‌های اختصاص داده شده به این طرح‌ها، ناچیز برآورد شود اما ...

کیفیت ارائه خدماتی از این دست چگونه است؟ 

معلمان دقیقا به همین مساله اعتراض دارند. خرید ارزان خدمات درمانی از جیب معلمان توسط آموزش و پرورش، منجر به دریافت خدمات محدود و بی‌کیفیت می‌شود. آن هم در شرایطی که معلمان با چالش‌های متعددی در زمینه حقوق و دستمزد مواجه‌اند. فعالان صنفی معلمان می‌گویند دولت می‌تواند با پرداخت سهم خود به این روند پایان دهد و خدمات درمانی بهتری را به فرهنگیان ارائه دهد. جامعه نو

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.