نمایندگان محترم ملت! لطفا برای دیدن پزشکان، عینک واقع‌بینی بزنید
پایگاه خبری پزشکان و قانون؛

زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی‌ گفت: «شفافیت درآمدی پزشکان هیچ ایرادی ندارد. جامعه پزشکی همچون سایر گروه‌های شغلی باید مالیات دهند و هیچ تفاوتی با بقیه ندارند.»
سرکار خانم سعیدی چقدر متین فرمودید. ما هم با شما موافقیم. اما سرکار ظاهرا از نحوه دریافت پزشکان و سیستم محاسبه مالیات پزشکان اطلاع کافی ندارید. پزشکان شفاف‌ترین سیستم درآمدی و نقد‌ترین مودیان مالیاتی هستند. لطفا کمی از افراد دست اندرکار مخصوصا بیمه‌ها و ادارات مالیات تحقیق کنید. تعداد مراجعین با برگه‌های بیمه و فرانشیز‌ها و اغلب درصدی هم بیمار آزاد که در واقع وجود ندارد هم به آن اضافه می‌کنند. در آمدهای بیمارستان‌ها هم که کاملا مشخص است. تازه پزشکان با سایر اقشار یک تفاوت دارند و آن این است که مالیات پول‌های دریافت نشده از بیمه‌ها را هم پرداخت کرده‌اند.
و اما جامعه پزشکی از خدا می‌خواهد مثل بقیه اقشار باشد اما به هر دلیل فعلا خیلی جلوتر و شفاف‌تر از بقیه است.
برایتان موارد زیادی را مثال می‌آورم؛ معلمان خصوصی، دست فروش‌های سر چهار‌راه‌ها و داخل مترو، مداحان، مجری‌ها و سخنرانان و خطبای حرفه‌ای، دلالان ارز‌، رشوه بگیران در ادارات، انواع مشاغل خانگی، آرایشگاه‌های زنان، مزون‌های لباس عروس، برگزارکنندگان مجالس عروسی و سایر مجالس تحت عناوین عید و عزا و .....
چرا شفاف‌سازی درآمد ‌و پرداخت مالیات آنها مورد دغدغه شما نیست‌؟ کدامیک از اینها درآمد کمتری از پزشکان دارند؟ چرا دارایی‌ نمایندگان مجلس و شوراها در بدو کار و پایان هر دوره را شفاف‌سازی نمی‌فرمائید تا در پایان هر دوره مالیات مربوط را پرداخت نمایند؟ 
ثانیا پرداخت مالیاتی که معلوم نیست چگونه هزینه می‌شود، واقعا زور است. لطفا اگر می‌خواهید اشتیاق بیشتری برای پرداخت مالیات ایجاد کنید، محل هزینه آنها را هم شفاف کنید.

وی در ادامه سخنان خود گفت: «شاهد آن هستیم که گروهی از پزشکان مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند و یا اینکه کم پرداخت می‌کنند.»
شما از کجا به این نتیجه رسیدید و مدارک شهود شما چیست؟ آیا از این نظر شما با مردم کوچه و خیابان که دریافتی‌ها‌ را از ضرب تعداد مراجعین در‌ روزهای ماه و ماه‌های سال بدست می‌آورند، نباید تفاوت داشته و مستندات کارشناس‌پسند داشته باشید؟ آیا بدست آوردن مستندات سخت است یا غیر ممکن؟ اگر واقعا برای شما امکان ندارد، بفرمائید راهنمایی کنیم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «پزشکان به تنهایی چیزی از خود ندارند و حاکمیت برای تحصیل، دانشگاه، امنیت و سایر موارد مرتبط به آن‌ها هزینه کرده است.»
اولا‌ هزینه تحصیل امنیت و دانشگاه بقیه فارغ‌التحصیلان و از جمله خود شما نمایندگان ملت و همه غیر‌پزشکان از کجا تامین شده است و آیا هزینه امنیت شما بیشتر است یا پزشکان‌؟
ثانیا تفاوتی در پرداخت مالیات پزشکان دانشگاه آزاد و پزشکان تحصیل کرده خارج و واحدهای بین‌الملل که با هزینه دولت هم تحصیل نکرده‌اند‌ وجود ندارد.
ثالثا پزشکان از سال پنجم و ضمن تحصیل قسمتی از بار کاری بدون مزد و مواجب دانشگاه‌ها را با کشیک‌های شبانه به دوش می‌کشند. زمانی که هم‌ردیف‌های آنها در رشته‌های غیر‌پزشکی در خواب ناز به سر می‌بردند، آنها در اورژانس‌ها هم دم آلام ‌مردم هستند. ضمن اینکه رزیدنت‌های تخصصی و فوق تخصصی بار اصلی بیمارستان‌های دولتی را بدون اجرت به عهده داشته و برای دانشگاهها‌ درآمد‌زایی می‌کنند.
رابعا تنها پزشکان هستند که بابت همین تحصیلات طرح مناطق محروم را به اجبار در محل‌هایی که مجرمین سابقه‌دار هم به اکراه در آنجا ساکن می‌شوند، به خدمت‌رسانی مشغول هستند. 
 
سعیدی افزود: «مصوبه‌های کمیسیون تلفیق درباره مالیات پزشکان، در راستای ایجاد شفافیت و جلوگیری از درآمدهای کاذب در این بخش است. امیدواریم جامعه پزشکی با پذیرش آنها به قانون احترام بگذارند.»
کدام در‌آمد پزشکان و از کدام مردم می‌تواند کاذب باشد؟ پس سازمان‌های نظارتی‌ چه کار می‌کنند؟ آیا برای مردم جامعه رمقی هم باقی مانده است که منبع درآمد کاذب پزشکان ‌باشند؟ 
شما که اینقدر از باب این در آمدهای کاذب که وجود خارجی ندارد دل می سوزانید، درباره پیشگیری از مفاسد اقتصادی چند هزار میلیاردی چه کرده‌اید؟ که اگر ‌جلو یکی دو تا از آنها گرفته می‌شد، می‌توانستید بودجه عمرانی کشور را دو برابر کنید.
 
 کمیسیون تلفیق مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه پوز) و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی‌الحساب مالیات کرد.
آیا نمایندگان محترم ملت همین نظر را در مورد سایر مشاغل که اتفاقا حیاتی‌تر از سلامت هم نیستند، دارند و چرا باید برای پزشکان به صورت ویژه قانون تصویب کنند؟ 
آیا پزشکان را تافته جدا بافته می‌دانند؟ 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.