یک پیشنهاد ساده به همکاران جوانپزشک
در موارد زیادی این همکاران از کمک و مشاوره افراد مطلع یا موسساتی که بدین منظور تشکیل شده‌اند بهره می‌برند. تا اینجای قضیه منطقی است؛ چرا‌که در قبال انجام بعضی امور اداری و مشاوره‌ها مبلغی دریافت می‌گردد. اما با توجه به رد و بدل شدن پول، این منطقه ممکن است مورد توجه سوءاستفاده‌گران نیز قرار بگیرد؛ به گونه‌ای که در قالب یک موسسه وارد این بازار شده و به جای خدمت‌رسانی در برابر دریافت وجه، به سرکیسه‌کردن مراجعان بپردازند.

به یاد داشته باشیم که دریافت امکان کار در کشورهای دیگر فرایندی نسبتا طولانی و نیازمند پیگیری‌های فراوان اداری است؛ بنابراین وعده‌های عجیب، غیرعادی و البته بی‌پشتوانه یک موسسه نسبت به سایرین، باید زنگ خطر را به صدا درآورد.

برای انتخاب موسسه یا فرد مورد وثوق باید زمان مناسب اختصاص و وعده‌ها و قول‌ها در حد امکان با مستندات تطبیق داده شود، چرا که این انتخاب، تمام پروسه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و اگر درست نباشد، به جای ساده شدن فرایند، صرفا باید برای خرید وعده‌های بدون پشتوانه پول پرداخت و به جای تسهیل یک مساله، مشکلی بزرگ به مسائل اضافه می‌شود.

چون بسی ابلیس آدم روی هست
پس به هر دستی نباید داد دست

نویسنده ضمن آرزوی موفقیت برای همه‌ی همکاران گرانقدر، باز هم دقت و توجه در زمینه انتخاب موسسات تسهیلگر را با کمال احترام پیشنهاد می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.