بدهی ۷۰ درصدی صنایع داروسازی به بانک ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، احمد شیبانی در مراسم معرفی ۱۲۰ قلم داروی تولید داخل جدید با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی داروسازی ما صنعت محور نبود و تنها ۲۵ درصد داروها در داخل تولید می‌شدند، گفت: در آن زمان به طور کلی ۴۰ کارخانه در کشور داشتیم که ۱۴ موردشان صرفاً خارجی بودند و هفت کارخانه مانند داروپخش و غیره گرچه با سرمایه ایرانی می‌چرخید، اما داروهای تحت لیسانس تولید می‌کردند و صنعت ملی ما با ۲۰ کارخانه کوچک می‌چرخید. این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت داروسازی فعال در حوزه تولید داروهای شیمیایی اقدام می‌کنند.

شیبانی ادامه داد: در زمان جنگ به توسعه و ارتقای صنعت توجه زیادی وجود داشت. ما دقیقا در زمان جنگ ۱۲ کارخانه ایجاد کردیم که در حال حاضر جزء بزرگترین کارخانه‌های کشور هستند. در حال حاضر توانمندی‌های زیادی در صنعت دارو وجود دارد.

وی افزود: صنعت دارویی کشور حتما باید مورد توجه قرار گیرد، ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور را که با ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار تولید می‌کنیم، اما متاسفانه طی این سال‌ها مقداری باور به صنعت داروسازی ضعیف شده، اما حضور آقای دکتر نمکی و دکتر پیرصالحی این باور را زنده می‌کند.

رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی تاکید کرد: باید از ورود داروهایی که تولید داخلی آنها به میزان کافی وجود دارد، جلوگیری شود، هزینه‌های داروسازی از ۳ تا ۵ درصد به ۱۳ تا ۱۸ درصد رسیده است و این موضوع واقعاً آسیب می‌زند.حداقل انتظار ما این است که قیمت واقعی دارو را ارایه دهید. ما خواهان افزایش قیمت نیستیم، اما می‌خواهیم قیمت داروها واقعی شوند.

به گزارش ایسنا شیبانی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد صنایع داروسازی به بانک‌های کشور بدهکارند، اگر این روند به همین صورت پیش رود، توسعه و ارتقایی در صنعت داروسازی نخواهیم دید. بنابراین باید نفس تازه به صنعت داروسازی کشور دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.