سیاست‌های بهداشت و درمان در زمینه کنترل جمعیت باید متوقف شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سیدصادق طباطبایی‌نژاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تک فرزندی و جوان ماندن جامعه گفت: طرحی در خصوص جمعیت در صحن کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است . متاسفانه احساس می شود که کمیسیون فرهنگی به این نتیجه رسیده که نه تنها به این سیاست مقام معظم رهبری عمل نمی شود بلکه روال قبلی با عنوان فرزند کمتر زندگی بهتر با توجه به سیاست گذاری های قبلی که در دهه 70 در بحث  بهداشت و درمان بوده هنوز ادامه دارد و سیاست گذاری های قبلی همچنان در حال اجرا است.

چیزی که دشمن بر روی آن تمرکز کرده بحث فروپاشی خانواده، کم‌فرزندی و از بین بردن بنیان خانواده به عنوان مهمترین مرکز ثقل فرهنگی جامعه دینی، فرهنگی و سنتی مثل ایران است

سیاست‌گذاری قبلی تک فرزندی باید متوقف شود

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هنوز به طور کامل به نگاه رهبری لبیک گفته نشده و غیر از اینکه مجلس نیز این طرح را در دستور کار دارد و امیدواریم که هر چه زودتر تصویب شود اما این تصویب شدنش مهم است. یعنی می توانند الان بسیاری از مسائلی که طبق سیاست گذاری های قبلی بوده از اجرایی شدن خارج کنند که متاسفانه نشان می دهد که هنوز نگاه بعضی از افراد به کنترل جمعیت است.

هنوز به جمعیت به عنوان سرمایه نگاه نمی‌کنند

وی با بیان اینکه با توجه به تمام آسیب‌هایی که در این مدت گذشته از تک‌فرزندی دیدیم تصریح کرد: با این‌حال اما هنوز نگاه درستی به جمعیت نمی‌شود و به آن به عنوان یک سرمایه نگاه نمی‌کنند بلکه به عنوان یک معضلی که باید آن را مدیریت و کنترل کرد، نگاه می‌کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس افزود: موضوعات اقتصادی نیز به تشکیل خانواده درست و تثبیت آن و همچنین فرزندآوری دامن می‌زند. وضعیت معیشتی، وضعیت اجتماعی و فرهنگی نیز بی‌تاثیر نخواهد بود اما آنچه که مهم است این است که در سیاست‌گذاری‌ها در مجلس باید درست عمل کنیم دولت نیز باید آن را اجرا کند اما هنوز با منویات مقام معظم رهبری فاصله داریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که چگونه باید در زمینه تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری فرهنگ‌سازی کرد، گفت: در رابطه با تحکیم بنیان خانواده باید گفت که هم مسائل اقتصادی دارد که با این وضعیت اقتصادی، فعلی تشکیل اصل خانواده سخت شده و در مورد اینکه خانواده باید تثبیت شود و تحکیم بنیان خانواده، مسائل فرهنگی بسیار تاثیرگذار است و همانطور که حضرت آقا در صحبت‌های اخیر خود در دیدار با مداحان اهل بیت داشتند، فرمودند آن چیزی که دشمن بر روی آن تمرکز کرده بحث فروپاشی خانواده، کم فرزندی و از بین بردن بنیان خانواده به عنوان مهمترین مرکز ثقل فرهنگی جامعه دینی، فرهنگی و سنتی مثل ایران است.

وی افزود: ایشان از مداحان، روحانیون، علما و سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران خواستند که در این زمینه فعالیت کنند. این یک مسئله عمومی است که همه باید به عنوان یک جهاد در برابر طراحی که دشمن ایجاد کرده مبارزه کنیم که این موضوع را در فیلم و سریال‌ها و برنامه‌ریزی‌های آنها می‌بینیم که این مسئله جدی آنها است و روی از بین بردن تحکیم خانواده و بنیان خانواده کار می‌کنند و حتما نیازمند یک عزم عمومی برای از بین بردن طراحی دشمن هستیم.

مهمترین مرکز فرهنگی هر جامعه‌ای خانواده است

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: قطعا می‌توان گفت که مهمترین مرکز فرهنگی هر جامعه‌ای خانواده است که اگر آن را از دست دهیم دیگر هیچ ثبات فرهنگی نداریم و دشمن نیز عزم جدی برای از بین بردن آن دارد و همه از جمله نمایندگان مجلس باید به وظایف خود عمل کنند. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.