یکی از معضلات سیاست‌گذاری در سلامت نبود اسناد و یافته‌های معتبر علمی است
به گزارش ایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پروین یاوری با بیان اینکه در کشور ایران یکی از معضلات سیاست‌گذاری در سلامت، نبود اسناد و یافته‌های معتبر علمی است تا براساس آن مدیران نظام سلامت اقدام به تصمیم گیری‌های کلان انجام دهند گفت: علم اپیدمیولوژی که امروزه در تمام حیطه‌های سلامت دخیل است توانسته است با کمک محققین و دانش آموخته‌های این حیطه که اپیدمیولوژیست نام دارند، دسترسی به این اسناد و یافته های علمی را محقق کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: چالش‌های جدی بهداشت و سلامت نیاز به تشخیص دارند و عوامل مرتبط با آن نیز باید رصد شوند. یکی دیگر از کارهای علم اپیدمیولوژی تعیین عوامل مرتبط با ایجاد مسائل مرتبط با سلامتی است. خوشبختانه در طی چند ده سال اخیر، اپیدمیولوژی در ایران از غربت خود فاصله گرفته است و خوشبختانه در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکترای در این رشته فارغ التحصیل می شوند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره اپیدمیولوژی افزود: مفتخریم که در نهمین کنگره ملی اپیدمیولوژی ایران که سی مهرماه به مدت 3 روز در تالار شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود میزبان بیش از 300 پژوهشگر حوزه سلامت و اپیدمیولوژی باشیم و در قالب جایگاه اپیدمیولوژی در نظام سلامت و توسعه پایدار ، هدف سوم توسعه پایدار-خاتمه دادن به همه گیری ها و سایر بیماری‌های واگیر، ژنتیک اپیدمیولوژی- اپیدمیولوژی مولکولی ، روش ها و مدل ها در اپیدمیولوژی ، اپیدمیولوژی بیماری های غیرواگیر و پایان نامه‌های منتخب اپیدمیولوژی بحث و تبادل نظر علمی بعمل آید.

به گزارش فارس یاوری در پایان گفت: در این کنگره از بیش از 30 استان کشور، محققین و اپیدمیولوژیست حضور خواهند داشت و هرکدام در حوزه کاری خود به غنایی این کنگره کمک خواهند کرد. به نظر می‌رسد نتیجه و دستاورد این کنگره تشریح وضعیت سلامت در ایران و دنیا، نقش جامعه اپیدمیولوژی ایران در نظام سلامت و ایجاد بستری برای مطالعات کاربردی در زمینه سلامت باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.