بازگشایی خط تولید "صافی دیالیز" در شرکت تجهیزات پزشکی هلال
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، صفاری در مراسم بازگشایی خط تولید صافی دیالیز در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران که زیر مجموعه سازمان تدارکات هلال احمر است، گفت: سه ماه قبل به ما ماموریت دادند که به واسطه بروز مشکلاتی در سازمان تدارکات پزشکی در خدمت این مجموعه باشیم.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکی از مشکلات‌مان در شرکت تجهیزات پزشکی سها، بحث توقف استراتژیک‌ترین کالای این شرکت، یعنی فیلترهای همودیالیز بود. این در حالی بود که بیماران دیالیزی یکی از آسیب‌پذیرترین بیماران بوده و نیازمند دستگاه‌ها و فیلترهای همودیالیز هستند.

وی افزود: در عین حال به طور کلی در کشور دو تولیدکننده صافی دیالیز داشتیم که هر کدام بخشی از بازار را تامین می‌کردند و توقف خط تولید صافی دیالیز سها بسیار چالش ایجاد می‌کرد. طی سه ماه گذشته تلاش‌ها و حمایت‌های بسیاری  برای راه‌اندازی مجدد آن اتفاق افتاد و امروز خوشحالیم که این خط تولید مجددا راه‌اندازی شد، همچنان سیاست‌های توسعه‌ای را در این شرکت پیش می‌بریم، این خط تولید حتما باید "های تک" شود. در عین حال ارتباط‌مان با شرکت آلمانی باید به صورت مستقیم باشد، نه واسطه‌ای تا بتوانیم کالایی سالم‌تر تامین و تولید کنیم.

صفاری در پایان اضافه کرد: این شرکت ۳۶۰۰ دستگاه همودیالیز از ۶۰۰۰ دستگاهی را که تولید می‌شود تحت پوشش قرار می‌دهد، در عین حال باید GMP شرکت را ارتقا دهیم تا بتوانیم در عرصه بین‌المللی هم حضور یابیم. شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر، هلدینگی بزرگ و با پتانسیلی بالا در حوزه تولید دارو، تجهیزات پزشکی، واردات آن‌ها و... است.

در ادامه محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاح خط تولید فیلتر صافی همودیالیز گفت: راه‌اندازی مجدد این خط تولید کار بزرگ و بسیار ارزشمندی است. این خط تولید می‌تواند سالانه ۲.۵ میلیون فیلتر صافی دیالیز تولید کند، باید توجه کرد که بیماران کلیوی یکی از گروه بیمارانی هستند که در طول عمرشان ممکن است صدمات زیادی را متحمل شوند و زجر بسیار کشند. نهایتاً برخی از این بیماران به مراحل حاد بیماری رسیده و نیازمند دیالیز می‌شوند؛ به طوری که باید در طول زندگی‌شان همواره دیالیز شوند.

وی اظهار کرد: البته خوشبختانه با افزایش پیوند کلیه در کشور، شاهدیم که سلامتی به بخشی از بیماران کلیوی بازگشته، اما در برخی بیماران، پیوند کلیه پس می‌زند و بیمار مجددا نیازمند دیالیز است، در دنیا ۱۰.۵ میلیون نفر بیمار نیازمند دیالیز وجود دارد، تعداد این بیماران در ایران ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر است که البته پیش‌بینی می‌شود این تعداد طی ۱۰ سال آینده به ۵۰ هزار نفر افزایش یابند. بنابراین راه‌اندازی مجدد خط تولید فیلترهای دیالیز همت بزرگی در سال رونق تولید بوده و بسیار ارزشمند است.

به گزارش ایسنا دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان تاکید کرد: این خط تولید می‌تواند در ۲۴ ساعت، ۱۰ هزار فیلتر صافی دیالیز و در سال ۲.۵ میلیون فیلتر صافی دیالیز تولید کند که بیش از ۴۵ درصد از سهم بازار را هم تامین می‌کند. بر همین اساس برای همه کسانی که قدم در راه افتتاح مجدد این خط تولید گذاشتند آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم بیماران دیالیزی هم سلامتی خود را بازیابند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.