چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم!
تفسیر فاجعه‌بار از نحوه برخورد با اعتیاد از سوی کسی با آن سابقه و نایب رئیسی مجلس‌، نه تنها شوک‌آور که وحشتناک است.

برای مردمم‌، برای سلامت اجتماعی و برای درمانگران اعتیاد کشورم بسیار متاسفم که ناگزیرند بیش و پیش از توجه به مارادوناهای مافیای مواد مخدر‌، جلوی گل به خودی این غضنفرها را بگیرند.

من ابدا به هیچ حزب و دسته سیاسی وابستگی ندارم اما خدا از سر تقصیرات کسانی که با معرفی چنین افرادی به عنوان وزیر به آنان وجاهت سیاسی بخشیدند تا به اعتبار آن وجاهت‌، مورد توجه و انتخاب ملت قرار بگیرند، نگذرد.

وقتی کسی با چنین سابقه‌ای از فروش رسمی و عرضه مواد مخدر توسط دولت سخن بگوید و از دولت بخواهد رسما ساقی ملت شود، به چند احتمال بیشتر نمی‌شود اندیشید.

خوشبینانه‌ترین حالت این است که بگوئیم نادانسته و بدون توجه به واقعیات موجود کشور در مقوله اعتیاد چنین حرفی بر زبان جاری کرده است‌. اما مگر می‌شود در بحبوحه سونامی ایدز تزریقی، وزیر بهداشت بود و از بدیهی‌ترین اصول درمان اعتیاد فاصله داشت‌؟

مگر می‌شود هم پزشک و هم نائب‌رئیس مجلس باشی و تا این حد بی‌خبر از پایه‌های اساسی پیشگیری و درمان اعتیاد؟ ‌در صورت صحت چنین فرضی باید گفت وای به حال ملتی که چنین فردی را بعنوان نماینده‌اش در مجلس دارد.

اما فرض دیگر آن است که با علم به اصول درمان و پیشگیری اعتیاد و آگاهی از نظرات کارشناسان فن چنین جملاتی بیان شده باشد که این یعنی یک فرد با چنین جایگاهی‌، آگاهانه نسبت به سلامت جامعه و ملت مرتکب چنین جفایی شود که با پول ملت پیشنهاد تاسیس اداره‌ای را در دولت بدهد تا به طور رسمی دولت وارد توزیع سازمان یافته مواد مخدر بین آحاد جامعه گردد .

بر اهل فن‌، تلاش‌های این چندساله اخیر وزارت بهداشت در مقابله با درمانگران و عدم انجام وظیفه حاکمیتی آن وزارت در مقابله با عرضه و فروش قاچاق ‌داروهای آگونیست و متادون در عطاری‌ها و مبادی غیرمجاز دیگر ابدا پوشیده نیست‌. اقداماتی که در عمل‌، همگی در جهت تضعیف مراکز درمان اعتیاد و تقویت مافیای مواد مخدر و دارو بوده بوده است .

آیا این اظهار‌نظر از سوی این مقام مسئول‌، می‌تواند تداوم همان رویکرد باشد‌؟؟ 

کاش می‌شد از‌ دادستان محترم درخواست کرد با مداقه بیشتری‌ این اقدامات را بررسی فرمایند تا انشالله ثابت شود ظن ما نادرست است و بابت این سوءظن ناچار به عذرخواهی باشیم.

حال که دولت به‌طور رسمی در حال مبارزه با توزیع مواد مخدر است، اوضاعمان چنین است که در کمتر از چند دقیقه افراد به مواد دسترسی دارند؛ وای به حال روزی برسد که چنین پیشنهادی هم اجرایی شود.

برای خودم‌، برای همکاران خدومم‌، برای ملت عزیزم و برای سیاستگذاران اینچنین برای پیشگیری از اعتیاد در سطح کلان متاسفم.

چنین طرز تفکری است که بر تولید سیگار مالیات نمی‌بندد تا ملت به عوارض سیگار بیشتر مبتلا شوند. اما برای پزشک درمانگر همان بیماری‌ها مالیات ۳۵ درصد و پلکانی وضع می‌کند.

از دشمنان برند شکایت به دوستان
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم

۲۸ آذر ۹۸

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.