۵۰ درصد از علل ناباروری مربوط به مردان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نیما نریمانی با اشاره به اینکه استعمال دخانیات و ابتلا به چاقی احتمال ناباروری در مردان را افزایش می‌دهد، گفت: بر اساس برخی از مطالعات و مقالات منتشر شده امواج وای فای و استفاده از تلفن همراه نیز ممکن است در بروز ناباروری تأثیرگذار باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در آستانه برگزاری کنگره سلامت مردان درباره موضوع ناباروری در مردان گفت: شیوع ناباروری در دنیا به صورت میانگین ۱۵ درصد است که بر اساس مطالعات انجام گرفته در کشور ما این آمار ۱۷ تا ۲۴ درصد در زوجین اعلام شده است، ۵۰ درصد از علل ناباروری مربوط به مردان است، مردان به دلیل محیط کاریشان و برخی از شرایط  در معرض عوامل خطر ناباروری قرار دارند از جمله آن که کار در محیط های گرم، تماس با مواد شیمیایی، استنشاق گازهای سمی و...، می تواند باعث ناباروری در آقایان شود.

وی افزود: الگوی ناسالم زندگی می تواند باعث ناباروری شود به عنوان مثال روابط جنسی پرخطر به دلیل احتمال عفونت های جنسی می تواند باعث ناباروری شود. همچنین استعمال سیگار، قلیان و مصرف مشروبات الکلی نیز در بروز ناباروری بسیار تاثیر گذار است، چاقی یکی از دیگر دلایل ابتلا به ناباروری است، به دلیل تغییر الگوی غذایی در جامعه چاقی رو به افزایش بوده و این مسئله هم در زنان و هم در مردان می تواند سبب  افزایش ابتلا به ناباروری شود.

به گزارش مهر نریمانی در پایان اضافه کرد: آقایانی که تلفن همراه را در جیب شلوار قرار داده یا لب‌تاپ را روی پاهای خود قرار می‌دهند احتمال ناباروری در آنها بیشتر خواهد بود، پیشگیری از ناباروری بسیار اهمیت دارد، هرچند امروزه در حوزه درمان ناباروری موفقیت‌های زیادی در جهان حاصل شده ولی نباید از پیشگیری از ناباروری و افزایش آگاهی مردم در زمینه علل ابتلا به ناباروری غافل شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.