سوختگی الکتریکی سالانه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه بر جای می‌گذارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد جواد فاطمی گفت: آمار سوختگی در ایران هشت برابر میانگین جهانی بوده و اجرای برنامه های جامع پیشگیری از حوادث سوختگی در کشور ضرورت دارد، استانداردسازی وسایل گرمایشی و پخت و پز و نیز فضای فیزیکی نکته مهمی است که اگر به آن توجه نشود، آمارهای سوختگی همچنان تکرار خواهد شد.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته با اشاره به هزینه‌های سنگین سوختگی ادامه داد: سوختگی برای جامعه فقرا است که از امکانات و تجهیزات غیر استاندارد در منزل و زندگی خود استفاده می‌کنند و مهم‌ترین علت سوختگی کودکان، کم‌توجهی والدین به رعایت نکات ایمنی است. بنابراین، باید آموزش و استانداردسازی را با هم در نظر گرفت.

وی افزود: استانداردسازی وسایل گرمایشی و پخت و پز و نیز فضای فیزیکی نکته مهمی است که اگر به آن توجه نشود، آمارهای سوختگی همچنان تکرار خواهد شد،نکته مهم هزینه‌های سنگین سوختگی است، هر درصد سوختگی حدود ۵ میلیون تومان هزینه دارد.

فاطمی از سوختگی الکتریکی به عنوان یکی از سوختگی‌های شایع در کشور نام برد و تاکید کرد: سوختگی الکتریکی در کشور، هر سال بیش از هزار معلول و بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه بر جای می‌گذارد.

به گزارش ایرنا سوختگی الکتریکی، یکی از انواع سوختگی است که علاوه بر هزینه های سنگین اقتصادی، با عارضه های شدید جسمانی برای فرد آسیب دیده همراه است.  

بررسی های کشور نشان داده است که بالای ۳۰ درصد سوختگی های الکتریکی منجر به قطع عضو فرد آسیب دیده می شود و  از کار افتادگی و تحمیل بار مالی به اقتصاد سلامت و کشور به عنوان دیگر تبعات سوختگی الکتریکی است و سوختگی های الکتریکی در محیط کار رخ می‌دهد که لازم است به مقوله ایمنی محیط کار و نیروهای شاغل، بیش از پیش توجه شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.